سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طراحی آزمایش پزشکی جدید برای تشخیص سریع ویروس «زیکا»


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «اینفورمادور»، آژانس ملی مراقبت‌های پزشکی برزیل روز گذشته اعلام کرد: پزشکان متعلق به شرکت دارویی کانادایی «بیوکان» آزمایشی طراحی کرده‌اند که به واسطه آن می‌توان وجود ویروس «زیکا» در بدن بیمار را در عرض 20 دقیقه تشخیص داد.

با انجام این آزمایش در مدت 20 دقیقه مشخص می‌شود که آیا ویروس «زیکا» در بدن بیمار وجود دارد و یا این ویروس از بدن شخص کاملا پاکسازی شده است.

پیش از این به علت عدم وجود آزمایش پزشکی خاص برای تشخیص ویروس «زیکا» در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برزیل، مقامات این کشور برای ارزیابی تعداد واقعی مبتلایان به این بیماری دچار مشکل بودند.

روز دوشنبه نیز مقامات بخش سلامت برزیل از دستیابی به آزمایشی در دانشگاه دولتی «کامپیناس» در این کشور خبر دادند که وجود ویروس «زیکا» در بدن بیمار را در مدت 5 الی 6 ساعت مشخص می‌کرد؛ آزمایش‌هایی که پیش از این برای تشخیص ویروس مذکور به کار گرفته می‌شدند، بین 10 الی 30 روز به نتیجه می‌رسیدند.

رابطه بین ویروس «زیکا» و میکروسفالی تأیید شد

مطالعات صورت گرفته از سوی دانشمندان دانشگاه فدرال «ریودوژانیرو» و دانشگاه کاتولیک «پارانا» در برزیل بر روی دو نوزاد مبتلا به میکروسفالی متولد شده در این کشور، وجود ویروس «زیکا» در بدن این دو نوزاد را نیز فاش کرد.

پیش از این «مرکز کنترل بیماری‌ها» در آمریکا و یک آزمایشکاه در اسلونی با انجام دو آزمایش جداگانه وجود ارتباط بین ویروس «زیکا» و موارد میکروسفالی را تأیید کرده بودند.

«لوسیا نورونآ» پزشک برزیلی در این رابطه عنوان کرد: ما به مطالعات خود در این زمینه ادامه می‌دهیم چراکه به دست آوردن شواهد اندک نمی‌تواند نشانگر جامعیت یک موضوع باشد.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی نیز تاکنون وجود رابطه بین ویروس «زیکا» و موارد میکروسفالی در نوزادان مشکوک به این بیماری را تأیید نکرده است.

این سازمان هفته گذشته هشدار داد که ویروس «زیکا» به صورت خطرناکی در منطقه آمریکای لاتین در حال گسترش است و امکان دارد 4 میلیون نفر از مردم این منطقه را مبتلا کند.

شنبه هفته گذشته 220 هزار نظامی برزیلی برای شرکت در طرح آگاه‌سازی خانه به خانه در این کشور در چندین استان برزیل پراکنده شدند و توصیه‌های لازم برای مبارزه با حشره ناقل بیماری «زیکا» را به مردم ارائه دادند.

ویروس «زیکا» از طریق حشراتی منتقل شده است که سال گذشته نیز «تب دنگی» را در برزیل شیوع دادند؛ 1 میلیون و 650 هزار نفر از مردم برزیل در سال گذشته به «تب دنگی» دچار شدند که در نتیجه آن 863 نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/CF9V67


ویدیو مرتبط :
‫کشف روشی سریع برای تشخیص ویروس بیماری ایدز‬‎