باید به سمت آموزش‌های تقاضامحور حرکت کنیم


مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: مدیریت منابع انسانی از ضرورت‌های اساسی برای مبارزه با بیکاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، محسن مددی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از جمله معضلات عمده استان در رابطه با منابع انسانی، بیکاران تحصیل کرده، شاغلان بی‌سواد یا کم سواد و خانواده‌های آسیب پذیر است و به این جهت سازمان فنی و حرفه‌ای این بحث را در اولویت قرار داده است.

مددی گفت: افراد جویای کار باید 3 ویژگی شایستگی، مهارت فنی و مهارت تخصصی را داشته باشند که سازمان فنی و حرفه‌ای تخصص را در اولویت قرار داده است در این زمینه کارساز بوده است.

وی در تعریف فرد کارآفرین گفت: خلاقیت، تبدیل آن به نوآوری و تجاری سازی یک نیاز برای فرد کارآفرین است. بنابراین رویکرد اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای تربیت کارآموزان کارآفرین است که تسلط به روش‌ها و تجارب الکترونیک داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با بیان این‌که باید به سمت آموزش‌های تقاضامحور حرکت کنیم، افزود: تاکنون آموزش‌ها عرضه محور بوده اما باید به سمت تقاضا محوری حرکت کنیم و این مهم در صورتی امکان‌پذیر است که تربیت‌ها مبتنی بر نیاز جامعه باشد.

وی مشاغل خانگی، توسعه مشاغل افراد تحت پوشش کمیته امداد، توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری، حضور موثر در عرصه بین‌المللی، توسعه مهارت‌های علمی و پژوهشی، برگزاری جشنواره و همایش بین‌المللی در مردادماه، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به ویژه خدمات، ارتقا بخش صنعت و کشاورزی به عنوان محور توسعه استان، آموزش مبتنی بر کارآفرینی، تحقق عدالت اجتماعی، آموزش گروه‌های آسیب پذیر و توسعه منابع مالی با بهره‌گیری از اصلاح الگوی مصرف را از جمله برنامه‌های آموزشی سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر جمعیت استان بالای 3 میلیون است که بیش از 50 درصد مرد و بقیه زن هستند، افزود: میزان جمعیت فعال شهری یک میلیون و 250 هزار نفر و جمعیت فعال روستایی 700 نفر، است.

وی با اشاره به نرخ 9.4 درصدی بیکاری در سال گذشته گفت: سال گذشته از 13 هزار و 877 نفر جوینده کار 4 هزار و 517 نفر زن و بیش از 9 هزار نفر مرد بودند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آموزش مجازی دف- حرکت تم از سمت راست