راه‌اندازی اولین مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اراک


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از راه‌اندازی اولین مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه خبر داد.

دکتر مجید زنجیردار در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه مرکزی، هدف از ایجاد این مرکز را تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی از طریق فراهم کردن تمام امکانات و تجهیزات فیزیکی و آزمایشگاهی دانست.

وی با بیان اینکه این مهم در راستای ایجاد ارتباط با صنعت و واحدهای تولیدی انجام شده است، افزود: بخشی از وظایف مرکز رشد شامل ارائه حمایت مالی است، اما این حمایت‌ها بیشتر در قالب تأمین محل کار و امکانات عملیاتی می‌شود.

زنجیردار گفت: در این مرکز شرکت‌های نوپا که کارآفرین و متکی بر فناوری بوده و دارای ایده هستند، به فعالیت پرداخته و قادر خواهند بود محصولاتشان را با این حمایت‌ها در آینده تجاری‌سازی کنند.

وی افزود: برای این شرکت‌ها و واحدها که در قالب شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند، بین شش ماه تا سه سال امکانات و تجهیزات همچون آب، برق، تلفن، اینترنت و... در اختیار قرار می‌گیرد تا فعالیت‌های پژوهشی هر شرکتی که ایده قابل قبول دارد، به این شکل حمایت شود.

زنجیردار تصریح کرد: همه افراد اعم از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و وابسته به دانشگاه‌های دیگر، همچنین شرکت‌ها می‌توانند در این مرکز ایده‌های خود را تجاری‌سازی کنند که با درخواست آنها خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی تا سه سال در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اراک نیز می‌تواند با آنها مشارکت داشته و از سهامداران باشد.

معاون پژوهش دانشگاه آزاد اراک تصریح کرد: فضای کنونی این مرکز رشد حدود 700 مترمربع است، اما فضای حداقلی 800 مترمربع با تمامی امکانات همچون کارگاه‌ها، خدمات عمومی، آزمایشگاه، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و... برای این مهم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
واحد فناور مرکز رشد زیست فناری پژوهشکده شمال