فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سقف خرید در طرح خرید مجلات برگشتی افزایش یابد/ طرح اشتراك كمك به اقتصاد مطبوعات است


نوشین احمدی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، ضمن قدردانی از تلاش ها و حمایت هایی كه طی سال های گذشته برای كمك به اقتصاد مطبوعات صورت گرفته است، طرح خرید مجلات برگشتی را یكی دیگر از ابتكارات معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم عنوان كرد و یادآور شد: اجرای این طرح از این جهت برای ما دارای اهمیت است كه بخشی از هزینه های هنگفت نشریات از فرآیند چاپ و نشر گرفته تا هزینه های مربوط به خبرنگار، عكاس، گرافیك و بسیاری موارد دیگر را جبران می كند.
صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه فصل نو همچنین طرح خرید مجلات برگشتی را از جمله اقدامات راهگشای معاونت مطبوعاتی برای حمایت از نشریات بخش خصوصی عنوان و پیشنهاد كرد: با توجه به هزینه های بالای مجله و همچنین مراكز و نهادهای عمومی بسیاری كه شرایط مشاركت و دریافت نشریات را دارند ضرورت دارد معاونت مطبوعاتی سقف نسخ دریافتی نشریات را به 2000 نسخه در هر شماره ارتقاء دهد.
این فعال رسانه ای افزود: با توجه به اینكه همه مراكز آموزشی، مراكز فرهنگی، فرودگاه ها، زندان ها، بیمارستان ها و بسیاری مراكز عمومی دیگر مخاطبان هدف این نشریات هستند، گسترش طرح و افزایش سقف خرید می تواند مجریان طرح را با سرعت بیشتری به اهداف خود كه ارتقای سطح مطالعه افراد جامعه و كمك به اقتصاد نشریات است برساند.

* ناشران باید مجریان را كمك كنند
مدیرمسئول مجله «راز» نیز با قدردانی از حمایت های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در كمك به اقتصاد رسانه ها گفت: مانند آنچه در طرح اشتراك نیم بها اتفاق افتاد مجریان را در اطلاع رسانی طرح خرید مجلات برگشتی كمك كنیم.
بیژن علیپور نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: در جامعه كسانی هستند كه قدرت و یا امكان پرداخت هزینه برای مطالعه را ندارند اما اگر مطالب و مواد خواندنی در مراكزی مثل بیمارستان ها، كتابخانه ها، ترمینال ها، فرودگاه ها و دیگر اماكن عمومی كه ممكن است این افراد بطور دائم یا موقت مراجعه می كنند در دسترس آنان قرار گیرد به نحو مطلوبی استفاده خواهند كرد و این یكی از مهمترین فواید طرح خرید مجلات برگشتی است كه معاونت مطبوعاتی با اجرای آن نشریات مازاد را خریداری كرده و به رایگان در اختیار مراكز عمومی قرار می دهد.
وی گفت: اگر این نشریات غیر خبری بوده و تاریخ مصرف نداشته باشند ماندگاری خواهند داشت و افراد بیشتری می توانند از اطلاعات و مطالب ارائه شده استفاده كنند.
مدیر مسئول مجلۀ «راز» با بیان اینكه هدف اصلی طرح خرید مجلات برگشتی استفاده بیشتر مردم از نشریات و بالا رفتن سطح مطالعه افراد جامعه است گفت: ناشران هم با شركت در این طرح شماره های برگشتی خود را بجای اینكه انبار و یا به خمیر كاغذ تبدیل كنند در اختیار عموم افراد قرار می دهند.
وی روند اجرای طرح طی ماه های گذشته را مطلوب ارزیابی كرد و با بیان اینكه یقینا همكاری وزارت ارشاد بویژه در خصوص پرداختی ها همچون گذشته بسیار خوب خواهد بود گفت: انتظار من این است خود نشریات هم مانند آنچه در طرح اشتراك نیم بها اتفاق افتاد مجریان را در اطلاع رسانی این طرح نیز كمك كنند تا نهادهای بیشتری كه احتمالا از بضاعت مالی كمی برخوردارند ولی از اجرای این طرح بی خبر هستند نیز مطلع شده و مشاركت كنند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 560 نشریه در طرح اشتراك نشریات كشور حضور دارند كه در سال گذشته اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان برای خرید و توزیع این نشریات هزینه شد ضمن اینكه ٣٥١ هزار اشتراك در حال حاضر بر روی سایت اشتراك ثبت شده است.
همچنین در طرح خرید مجلات برگشتی، بالغ بر 250 هزار نسخه از نشریات عضو با اعتباری بالغ بر 240 میلیون تومان خریداری و به صورت رایگان در اختیار مراكز عمومی – فرهنگی قرار گرفته است. تا پایان اسفند ماه 105 نشریه در این طرح ثبت نام كرده اند.
كتابخانه ها، كانون های فرهنگی هنری مساجد، پایانه های مسافربری ریلی جاده ای، خوابگاههای دانشجویی، زندان ها و ندامتگاه ها و كانون های اصلاح و تربیت، سالن انتظار بیمارستان ها و مراكز درمانی، كمپ های ترك اعتیاد، بهزیستی، خیریه ها و... از جمله مراكزی هستند كه در اولویت دریافت این بسته های فرهنگی رایگان هستند.
فراهنگ**1355**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طرح تسهیلات خرید خودروهای داخلی تا سقف 25 میلیون تومان