سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جلسه استماع سنای آمریکا درباره برجام و موضوعات مرتبط با آن


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با حضور «نماینده ویژه» واشنگتن برای نظارت بر اجرای برجام جلسه استماعی درباره توافق هسته‌ای ایران برگزار می‌کند.

اواخر شهریور گذشته، جان کری با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انتصاب مول به عنوان نماینده آمریکا برای نظارت بر اجرای برجام گفت که وی بهترین فردی است که می‌تواند بر روند اجرای توافق هسته‌ای ایران و 1+5 نظارت کند (جزئیات بیشتر).

در راستای رسیدن به مرحله سوم توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ که به «روز اجرای برجام» موسوم شده، اقدامات کشورهای مختلف در حال انجام است و با مختومه شدن پرونده ادعایی «پی‌ام‌دی» در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گامی دیگر در جهت اجرای برجام برداشه شد.

در همین ارتباط، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به منظور بررسی اقدامات در قبال برجام،‌ با حضور سه تن از مقامات وزارتخانه‌های خارجه و انرژی این کشور درصدد برگزاری جلسه استماع است.

در این جلسه قرار است «استفان مول»، نماینده آمریکا برای نظارت بر اجرای برجام به همراه «توماس کانتریمن» دستیار وزیر خارجه در امور امنیت بین‌المللی و عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای به همراه «فرانک کلوتز» ژنرال بازنشسته و معاون وزیر انرژی در امور امنیت هسته‌ای شرکت کنند.

نشست امروز در حالی انجام خواهد شد که دهها سناتور آمریکایی طی نامه‌ای به اوباما از او خواستند که تحریمهای ایران لغو نکند. آنها گفتند که آزمایش موشکی اخیر ایران نشاندهنده بی‌اعتنایی تهران به تعهدات بین‌المللی‌اش است( جزئیات بیشتر).

در حال تکمیل

http://fna.ir/8XSZG5


ویدیو مرتبط :
تشیع مرتبط با انگلیس و تسنن مرتبط با آمریکا، ضد اسلامند