خاطره بازی در شبکه مستند با برنامه جدید «تماشا»


خاطره بازی در شبکه مستند با برنامه جدید «تماشا»مهر/ مدیر تأمین برنامه و پخش شبکه مستند سیما از پخش یک مجموعه تازه در این شبکه با نام «تماشا» و با استفاده از ترمیم و افزایش کیفیت تصاویر آرشیوی خبر داد.
مختار هوشنگی درباره مجموعه جدید «تماشا» توضیح داد: پس از مروری که در آرشیو سازمان صداوسیما داشتیم، از تصاویر قدیمی و کمتر دیده شده برای میان برنامه هایی چون «گلستانه» و «سیمرغ» استفاده کردیم و تصمیم داریم این روند را با مستندهای با زمان بالاتر نیز ادامه دهیم. به این شکل که این تصاویر مراحل ترمیم و افزایش کیفیت را طی می کنند تا قابلیت پخش از شبکه را داشته باشند.
وی افزود: به دلیل جذابیتی که تصاویر نوستالژیک داشتند تصمیم داریم برخی مستندها را در قالب برنامه تازه ای به نام «تماشا» روی آنتن بفرستیم و در این مجموعه اولین آثار مستندسازان پیشکسوت را نیز خواهیم داشت.
مدیر تأمین برنامه شبکه مستند تأکید کرد: در فاصله سال های ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۸ مستندهایی با موضوع «کارگاه های صنایع دستی» به صورت ۱۶ میلی متری رنگی توسط حمید سهیلی ساخته شد که مراحل تولید آثار صنایع دستی و تاریخچه ساخت آن ها به همراه نمونه های مهم، در آنها به تصویر در می آمد و چهره و هنر استادکاران بزرگی که اکثر آن ها امروزه در میان ما نیستند، از طریق این تصاویر به ثبت می رسید. این مجموعه تاکنون جوایز زیادی را به دست آورده است.
هوشنگی یادآور شد: تاریخ ما بیهقی، کشکول، جویباره، شاه عبدالعظیم، فعالیت پزشکان در جبهه، راه نو، تازه نفس ها، ناگفته های انقلاب، بوی باران و... از جمله این آثار هستند.
پخش مستندها و تصاویر نوستالژیک در قالب برنامه «تماشا» از یکشنبه دوم اسفند ماه آغاز می شود و نخستین قسمت این مجموعه که به صورت هفتگی روی آنتن می رود با نام «تاریخ ما بیهقی» ساعت ۲۱ دوم اسفند پخش می شود.


منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
تیزر برنامه عید شبکه تماشا