سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشف بقایای کشتی 4500 ساله در نزدیکی اهرام مصر


کشف بقایای کشتی 4500 ساله در نزدیکی اهرام مصرایرنا/ باستان شناسان جمهوری چک در حفاری منطقه ای نزدیک اهرام ابوصیر در جنوب قاهره، یک کشتی مدفون زیر خاک را بیرون آوردند.این کشف می تواند باعث پیشرفت دانش امروز درباره نحوه کشتی سازی و کشتیرانی در دوران مصر باستان شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، وزارت باستان شناسی مصر در بیانیه ای گفت تخمین زده می شود که کشتی باستانی فوق بیش از 4500 سال قدمت دارد و متعلق به یکی از اشراف آن زمان بوده است. بقایای این کشتی چوبی در گورستان جنوبی ابوصیر کشف شد.
این بیانیه می گوید اعضای تیم حفاری مشغول کار بر روی یک مقبره باستانی بودند که بقایای یک کشتی 18 متری در دل خاک، توجه آنها را جلب کرد.
مدیر تیم باستان شناسی جمهوری چک، که مسئول حفاری پروژه است، گفت :این یک کشف بسیار غیرمعمول است، چرا که کشتی های با این اندازه و نوع تنها به اشراف جامعه متعلق بوده که عمدتا خانواده سلطنتی به شمار می رفتند.
میروسلاو بارتا اضافه کرد :بقایای کشتی نزدیکی دیواره جنوبی مقبره دفن شده است، که نشان دهنده شأن اجتماعی ممتاز صاحب مقبره است.
به گفته بارتا این یک کشف و مطالعه کشتی ابوصیر نقش چشمگیری در فهم ما از کشتیرانی باستانی مصر خواهد داشت.
بر اساس بیانیه ای که تیم حفاری در این زمینه منتشر کرده است ،الوار چوبی کشتی باستانی با میخ های چوبی که همچنان قابل مشاهده است متصل شده اند. شن بیابان نیز به خوبی بافت الوارها را حفظ کرده است.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
کشف عجایب جدید در اهرام مصر