ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



گودرزی:‌ درباره پارالمپیك نگرانی نداریم/ امیدوارم زنان با كسب مدال المپیك ركورد شكنی كنند


محمود گودرزی با بیان اینكه این بازدید طبق برنامه ها ازقبل تعیین شده در ارتباط با اردوی تیم های مختلف كه دربازی های ریو شركت دارند، انجام شد، افزود: ‌اردوی تیم های مختلف جانبازان و معلولان دراستان های مختلف برگزار می شود و امروز تنها توانستیم درجریان روند آماده سازی رشته های والیبال نشسته و تیراندازی جانبازان و معلولان قرار بگریم.
وی درباره میزان آمادگی این تیم ها نیز گفت: بازیكنان رشته والیبال نشسته آمادگی خوبی داشتند و تیراندازان نیز درحال ركورد گیری بودند.
وزیر ورزش و جوانانان با اشاره به قهرمانی های متعدد تیم های والیبال نشسته و تیراندازی معلولان ایران در مسابقات جهانی و پارالمپیك،تصریح كرد:‌ بازیكنان این دو تیم سابقه حضور در پارالمپیك و كسب عنوان در این رشته را دارند.
وی تاكید كرد: با توجه به گزارش مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولان به طور حتم نمایندگان ایران در بازی های پارالمپیك ریو 2016 عملكرد بهتری نسبت به 2012 لندن خواهند داشت.
وی ادامه داد: در دوره گذشته رقابت های پارالمپیك در 12 رشته ورزشی شركت داشتیم كه دراین دوره تعداد رشته های ورزشی به 13 افزایش پیدا كرده است.
وی بار دیگر تاكید كرد:‌ خوشبختانه تیم های پارالمپیكی ایران شرایط مطلوبی دارند و طبق برنامه روز به روز بهتر می شوند و به طور یقین درآستانه بازی های پارالمپیك نیز به مرز آمادگی كامل می رسند.
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش كه چقدر پاداش به قهرمانان پارالمپیك پرداخت خواهد شد، گفت: پرداخت پاداش به قهرمانان طبق آیین نامه های مربوطه صورت می پذیرد، پاداش دوره های قبل پرداخت شده و قسمت اعظم جوایز و پاداش قهرمانان درسال 94 نیز پرداخت شده است.
وی درباره رفع تبعیض درمیان مدال آوران المپیك و پارالمپیك نیز عنوان كرد: مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولان پیشنهاداتی دراین زمینه داشته اند و تلاش خواهیم كرد این فاصله ها را با تغییر درآیین نامه های مربوطه كم كنیم.
به اعتقاد وی البته تمامی این موارد به بودجه اختصاصی به وزارت ورزش برای پرداخت ها بستگی دارد، قبل از هر چیز باید منابع پرداخت تامین شود اگر منبعی نباشد نه به ورزشكار المپیكی و نه به ورزشكار غیر المپیكی چیزی نمی توان داد.
گودرزی درپاسخ به این سئوال كه زنان برای نخستین بار 9 سهیمه برای شركت در بازی های المپیك كسب كردند، پیش بینی شما برای كسب مدال ازسوی بانوان ایرانی چیست؟ گفت:زنان و دختران ایران ظرفیت بسیارخوبی در ورزش دارند كه البته در دوره های قبل این توانایی ها مغفول مانده بود.
وی تاكید كرد: امروز فضا برای شركت زنان در فعالیت های مختلف از جمله ورزش بازتر شده است و دختران ایرانی با انگیزه بالایی در رقابت های مختلف شركت می كنند.
وی در ادامه كسب 9 سهیمه را به زنان ایران تبریك گفت و درباره بخت آنان برای كسب مدال در المپیك اظهار داشت: به طور یقین و براساس قوانین ریاضی هرچه تعداد نفرات در المپیك بیشتر شود، شانس كسب مدال نیز افزایش می یابد. امیدوارم زنان ایران بتوانند در بازی های المپیك موفق تر از گذشته عمل كرده و مدال آوری بیشتری داشته باشند.
وزیر ورزش و جوانان در پایان و در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینكه تیراندازان المپیكی و پارالمپیكی از نداشتن فشنگ گلایه دارند و برنامه وزارتخانه در این خصوص چیست؟ تصریح كرد: با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این خصوص مذاكراتی كرده و مقرر شد نیاز ورزشكاران را تامین كنند. البته اگر این فشنگ ها نتوانند انتظارات ورزشكاران و كادر فنی تیم ها را برآورده كند، آن وقت از خارج فشنگ خریداری خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان همچنین با حضور برسرمزار شهید گمنام دفاع مقدس در حیاط فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان به مقام شامخ این شهید ادای احترام كرد.
پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیك 2016 شهریور ماه آغاز می شود و ایمان محمدی فرزند شهید مسعود علی محمدی دانشمند هسته ای ایران، سرپرستی كاروان پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیك ایران در ریو را بر عهده دارد.
ورزشی(2)**9250**9144**1379

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ركورد شكنی مهاجمان پرسپولیس!!