سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بخش صنعت وكشاورزی چهارمحال وبختیاری ظرفیت ایجاد 11 هزار شغل را دارد


به گزارش ایرنا، ملك محمد قربانپور، روز یكشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در صورت استفاده كامل از ظرفیت صنایع استان می توان هفت هزار و 350 شغل جدید ایجاد كرد.
وی ادامه داد: با تكمیل پروژه های نیمه تمام و بهره برداری كامل از طرح های كشاورزی استان نیز چهار هزار و 250 نفر به طور مستقیم مشغول به كار می شوند.
قربانپور افزود: در صورت اختصاص 55 میلیارد ریال كمك فنی اعتباری از محل 10 درصد اعتبارات ماده 180، زمینه احیای یك هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید استان فعال می شود.
وی تصریح كرد: هدایت منابع اعتباری برای فعال سازی پروژه های اقتصادی، ارتقای شاخص های توسعه ای را باعث می شود.
مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور برنامه ریزی، اجرایی و سرمایه گذاری هدایت كشت محصولات كشاورزی به سمت تولیدات ارگانیك، را از اولویت های توسعه اقتصادی استان دانست و اضافه كرد: به همین منظور احداث مجتمع های گلخانه ای، توسعه كشت گیاهان دارویی و فراوری تولیدات این بخش در دستور كار قرار دارد.
قربانپور معرفی مناطق نمونه گردشگری و توسعه صنایع دستی استان با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصل های مختلف سال را از دیگر اولویت های سال جاری در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان كرد .
وی همچنین برنامه ریزی برای راه اندازی صنایع پایین دستی صنعت فولاد، استفاده بهینه از منابع آب، مردمی كردن اقتصاد، توجه به تزانزیت، حذف بروكراسی اداری و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی را از دیگر برنامه های اقتصادی سال جاری در استان برشمرد.
مدیركل كار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: سال گذشته 46 هزار جویای كار در استان ثبت نام كردند.
سیدعباس جزایری بیان كرد: از این تعداد برای هفت هزار نفر در سال 94 شغل ایجاد شد و از مجموع 39 هزار نفر بیكار ثبت نام شده در مراكز كاریابی استان، 18 هزار نفر دارای تحصیلات دانشگاهی و بقیه دیپلم و زیردیپلم هستند.
جزایری عنوان كرد: از مجموع 39 هزار نفر بیكار استان 65 درصد را آقایان و بقیه را بانوان تشكیل می دهند.
وی یادآور شد: اكنون 24 هزار واحد صنفی در استان فعال است كه می توان با احیای فرهنگ استاد و شاگردی، نسبت به ایجاد شغل برای تعداد زیادی از بیكاران اقدام كرد.
7362/ 6014/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ایجاد بیش از دو هزار طرح اشتغال توسط کمیته امداد در چهارمحال و بختیاری