سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روایت جدید کوچک زاده از فیلم درگیری لفظی اش با ظریف در مجلس


روایت جدید کوچک زاده از فیلم درگیری لفظی اش با ظریف در مجلسجمهوریت/ مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت‌وگو با ویژه‌نامه روزنامه ابتکار درباره عملکرد مجلس نهم، علل شکست اکثر نمایندگان مجلس نهم در انتخابات و از دلایل بحث و جدل خود با محمدجواد ظریف در صحن مجلس شورای اسلامی پرداخته است. قسمتی از این گفت‌وگو به شرح ذیل است:


دلیل برخورد شما با وزیر امور خارجه در بحث برجام چه بود؟
آنچه بین من و آقای ظریف گذشت اولا خصوصی بود ثانیا سوالی که در اینجا باید بدان پاسخ داده شود این است که چه کسی فیلم بحث کردن ما را گرفت و منتشر کرد؟ و اینکه آیا آقای ظریف مطلع بود از اینکه این فیلم گرفته شد یا نه؟ به نظر من جواب مثبت است و از تصویر و حالت چهره ایشان و نگاهی که به دوربین داشت معلوم بود که اطلاع دارد ضمن‌اینکه آقایان ظریف و عراقچی گله‌مند بودند از اینکه به ما نسبت‌هایی داده شده که موجب دلسردی می‌شود اگر اینطور بود چرا این فیلم را پخش کردند و در جامعه اکو دادند؟! من اطمینان دارم صدرصد این اقدام از روی سیاستشان بود. آنچه که بنده در آن صحنه گفتم حرفی بود که خود آقای ظریف در دهان من گذاشت اگر به آن فیلم 50 ثانیه‌ای توجه کنید می‌بینید که شروع صحبت بنده همراه با دعوت آقای ظریف به حفظ وحدت در ذیل نظرات رهبری بود و اینکه اگر این وحدت در کشور از بین برود ممکن است زمینه نفوذ داعش را در کشور فراهم کند و به وی گفتم داعش به ایران برسد اول از همه شما را از بین می‌برد بی‌تردید این جمله حاکی از ارزشی بود که برای ایشان قائل بودم چراکه وی را نقطه مقابل داعش دانستم اما ایشان با همان لحن آزاردهنده که بعد از دو ساعت سخنرانی در جلسه غیرعلنی داشت، گفت«من وحدت را می‌شکنم یا آن کسی که من را خائن می‌داند؟» در حقیقت این حرف را در دهان من گذاشت کما اینکه من در جواب ایشان گفتم رهبری به شما می‌گوید من مذاکره زیر شبح تهدید را برنمی‌تابم و قبول ندارم. وی در نهایت تحریکم کرد حرفی را که مایل بود به زبان بیاورم هم اکنون سوال بنده از شما این است که اگر کسی به شما اعتماد کند و کاری را به شما بسپارد و در این مدت چندین بار مسیر مشخصی را نهی کند ولی شما از آن مسیر بروید اسم آن را چه می‌توان گذاشت؟ وقتی رهبری به این تیم اعتماد کرده و بعد می‌فرماید که من مذاکره زیر شبح تهدید را قبول ندارم یا ملت ایران مذاکره زیر شبح تهدید را برنمی‌تابند این سه عبارتی بود که رهبری در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش بر آن تاکید فرموده و در نهایت اشاره فرموده بودند که در همین هفته گذشته دو مقام عالی‌رتبه آمریکایی ملت ایران را تهدید کردند بنابراین برداشت من این بود که رهبری مذاکره دوجانبه با آمریکایی‌ها را قبول ندارند در این شرایط وقتی تیم مذارکره‌کننده مذاکره دو جانبه را قبول کرده‌اند معنای آن را چه می‌توان دانست؟ البته مساله دوستانی که این فیلم را منتشر کردند این موضوع نبود چراکه بدتر از این حرف‌ها بین رقبای سیاسی رد وبدل می‌شود و من این اقدام را فقط بازی سیاسی می‌دانم.

چرا برای انتخابات تبلیغات نکردید؟
بنده معتقدم پست‌ها در جمهوری اسلامی ایران اعم از مدیریت، وزارت، نمایندگی مجلس و... خدمتگزاری و به بیان ساده‌تر نوکری است که همه در لفظ به آن اشاره می‌کنند اگر این را قبول داریم که در سمت نمایندگی باید نوکری مردم را بکنیم عاقلانه است که پول خرج کرده که نوکری کنیم؟! حالا کاری نداریم که آقایان بعد از به قدرت رسیدن به جای نوکری سروری می‌کنند البته من پولی هم نداشتم که خرج تبلیغات انتخاباتی کنم چراکه کل زندگی من چند صد میلیون تومان نمی‌ارزد و نمی‌دانم نمایندگانی که اینهمه برای تبلیغات هزینه کردند قرار است از کجا آن را جبران کنند! تنها تبلیغات برای من از طریق چند نفری انجام شد که با حدود دو میلیون تومان به دفترم آمدند بنده ابتدا تصور کردم که قصد دارند من را با این رقم بخرند اما بعد متوجه شدم که این رقمی است که عده‌ای با فروش طلا و ...با هم جمع کرده‌اند و خواسته‌اند که تبلیغات کنم تا باردیگر نماینده مجلس شوم که من قبول نکردم و دو میلیون تومان هم دادم که همراه با آن پول به آن‌ها برگرداندند تا جبران محبتشان شود اما آن افراد گفتند این کار امکانپذیر نیست در نهایت خودشان رفتند و حدود 150هزار عدد کارت ویزیت که شعار تبلیغاتی بنده هم روی آن بود در زنجان چاپ کردند و به تهران آوردند و درب منزلمان تحویل دادند که برای توزیع آن نیز مانده بودم.

چرا نمایندگان کمتر موفق شدند تا به مجلس وارد شوند؟
80 درصد نمایندگان موفق به ورود به مجلس نشدند که این امر طبیعی است و در هر دوره هم این اتفاق می‌افتد چراکه مردم نمایندگان دوره قبل حوزه انتخابیه خود را در طول 4 سال ارزیابی می‌کنند و چنانچه مورد قبول آن‌ها باشد به وی رای می‌دهند البته ناگفته نماند تبلیغات رسانه‌ها در مورد نمایندگان کنونی مجلس در نتیجه آراء انتخابات مجلس دهم بی‌تاثیر نبود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: جمهوریت


ویدیو مرتبط :
درگیری لفظی کوچک زاده و ظریف در مجلس