سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



همکاری ایران و نخجوان در زمینه مقابله با حوادث غیرمترقبه/آمادگی تهران برای تامین وسایل امداد و نجات و نیروگاه‌های خورشیدی


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزرای فارس، منصور آیرم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با شامو عبدالله یف وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری خودمختار نخجوان ملاقات و در خصوص همکاری‌ها در این زمینه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری خودمختار نخجوان در این دیدار به سابقه سفر خود به ایران و اسناد امضا شده بین ایران و جمهوری آذربایجان برای همکاری در زمینه حوادث غیرمترقبه اشاره کرد و گفت به دلیل نزدیکی ایران و نخجوان به یکدیگر و قرار داشتن در یک منطقه جغرافیایی، در مواقع بروز حوادث طبیعی دو طرف تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و این موضوع علاوه بر مسائل انسانی، لزوم همکاری بین 2 کشور را بیشتر کرده است.

وی ضمن اشاره به ارسال کمک‌های انسانی در زمان وقوع زلزله چند سال پیش در برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی، از توسعه همکاری‌ها بین ایران و نخجوان استقبال کرد.

منصور آیرم نیز در این دیدار ضمن اشاره به یادداشت تفاهم و موافقت‌نامه امضا شده بین ایران و آذربایجان در خصوص همکاری‌ها در زمینه حوادث غیرمترقبه گفت: یادداشت تفاهم همکاری در مدیریت شرایط اضطراری بین وزارت کشور ایران و وزارت حوادث غیرمترقبه آذربایجان در فروردین 1393 در تهران امضا شده که همکاری در بخش‌های تبادل اطلاعات، مبادله کارشناس و متخصص، برگزاری دوره‌‌های آموزشی و افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی را مورد توجه قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به امضای موافقت‌نامه همکاری بین ایران و آذربایجان در خصوص پیشگیری، محدودسازی و پیامدهای شرایط اضطراری در اسفند سال 1394در تهران گفت: این دو سند زمینه را برای همکاری فیمابین فراهم کرده است.

سرکنسول کشورمان در ادامه ضمن توضیح مختصری در خصوص ارگان‌های مسئول در زمان بروز حوادث غیرمترقبه در ایران عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران مسئولیت مدیریت حوادث غیرمترقبه را در ایران بر عهده دارد و این ستاد در سطح کشوری و استانی و حتی سطوح شهرستان‌ها حضور داشته که در صورت برقراری ارتباط بین وزارت حوادث غیرمترقبه نخجوان و سازمان مدیریت بحران استان‌های مرزی ایران طرفین می‌توانند از تجربیات یکدیگر در این زمینه استفاده کنند.

وی همچنین در خصوص امکان تامین وسایل امداد و نجات و نیروگاه‌های خورشیدی پرتابل توسط شرکت‌های ایرانی برای استفاده در مواقع بحران در نخجوان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خودرو امداد و نجات نیروگاه شریعتی