ورزش کرمانشاه به جایگاه واقعی خود نرسیده است


استاندار کرمانشاه موافقت خود را با ایجاد اشتغال قهرمانان ورزشی در دستگاه‌های دولتی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اسدالله رازانی امروز (29 آذرماه) در نشست صمیمی با ورزشکاران و روسای هیات‌های ورزشی استان، با اشاره به پتانسیل بالای استان در زمینه ورزش، گفت: متاسفانه با این وجود با نگاهی اجمالی می‌توان متوجه شد که کرمانشاه در حال حاضر به جایگاهی که باید در ورزش نرسیده و با توجه به پتانسیل‌های استان در این زمینه هنوز فاصله بسیاری تا رسیدن به جایگاه واقعی خود در ورزش دارد.

رازانی ورزش را از علائم نشاط در جامعه عنوان کرد و افزود: ورزش جوانان را به هیجان می‌آورد، اما هیجانی که می‌شود کنترل شده باشد و به آن سمت و سو داد و از طرفی هم موجب تخلیه هیجان جوانان می‌‎شود، بنابراین ضرورت دارد برای حفظ نشاط و سرزندگی در جامعه به امر ورزش بیش از پیش توجه شود.

استاندار کرمانشاه ورزش را یکی از 10 اولویت اصلی استان عنوان کرد و افزود: در همین راستا تلاش ما برای تشکیل شورای ورزش استان خواهد بود و جلسات همفکری و هم اندیشی با ورزشکاران و مسئولین هیات‌های ورزشی استان برای ارتقاء هر چه بیشتر جایگاه ورزش استان ادامه خواهد داشت.

رازانی با بیان اینکه ورزش باید در زندگی مردم وارد شود، گفت: در همین راستا مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان این آمادگی را دارند تا حرکت ورزشی استان را در رسیدن به جایگاه واقعی خود در کشور سرعت دهند.

وی به وضعیت ورزش در استانهایی مانند تبریز و اصفهان هم اشاره کرد و افزود: وجود تیم‌های لیگ برتری در این استانها موجب شده تا جوانان این شهرها حداقل هر هفته یکبار در ورزشگاه‌ها حضور یابند و این امر به ایجاد نشاط در این استانها کمک بسیاری کرده است.

وی افزود: متاسفانه جنب و جوشی که در این شهرها وجود دارد در کرمانشاه نیست و هیجان ورزشی در استان کرمانشاه تنها به پذیرفتن میزبانی چند مسابقه ختم شده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست و پس از شنیدن مشکلات و چالش‌های ورزش استان از زبان ورزشکاران و روسای هیات‌های ورزشی، از پیگیری جدی برای اختصاص یک درصد بودجه عمرانی استان به امر ورزش خبر داد.

رازانی افزود: بر اساس قانون یک درصد بودجه عمرانی استان باید به امر ورزش اختصاص یابد که از این یک درصد 30 دیگر نیز به امر تریبت بدنی در آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد و قطعا پیگیر هستیم تا جدای از سهم آموزش و پرورش 70 درصد از این بودجه به سمت تربیت بدنی آورده شود.

استاندار کرمانشاه در خصوص مشکل اشتغال قهرمانان ورزشی استان نیز از در نظر گرفتن سهمی از اشتغال برای این افراد در دستگاه‌های دولتی استان خبر داد.

وی اظهار کرد: در وهله اول باید تعریف قهرمان ورزشی و تعداد این افراد در استان مشخص شود و چنانچه به عنوان مثال تعریف قهرمانی کسب مدال در مسابقات بین المللی باشد، می‌توانیم برای این افراد در استان ایجاد اشتغال کنیم.

رازانی اظهار کرد: بر این اساس سعی خواهیم کرد هر ورزشکاری بعنوان قهرمانی دست یابد، مشکل اشتغال او را مرتفع کنیم و قطعا این کار انگیزه‌ای برای جوانان استان در گرایش به ورزش خواهد بود.

استاندار کرمانشاه همچنین موافقت خود را با ساخت مجموعه مسکونی ویژه قهرمانان ورزشی اعلام کرد و افزود: قطعا ساز و کار ساخت این مجتمع طولانی مدت خواهد بود.

رازانی در پایان همچنین از پیگیری جدی رفع تمام مشکلات ورزشکاران استان خبر داد و خواستار برگزاری فصلی نشست‌های اینچنینی با ورزشکاران شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
صف طولانی جایگاه سی ان جی در کرمانشاه