سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تکمیل ظرفیت اغلب پروازهای اربعین/ آغاز فروش پروازهای‌ اهواز-نجف از امروز/ فروش فقط با نرخ مصوب


مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌ اظهار داشت: با وجود آنکه نرخ بلیت پروازهای خارجی تابع عرضه و تقاضا است و تکلیفی نیست اما تلاش کردیم امسال برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه بلیت هواپیما در پروازهای اربعین، نرخ ثابتی را برای پروازهای فوق‌العاده اربعین برای تاریخ‌های 5 تا 18 آذر در نظر بگیریم.

وی افزود: بر این مبنا همانطور که قبلاً هم اعلام شد نرخ بلیت پروازهای تهران- نجف- تهران 950 هزار تومان، تهران - بغداد - تهران 850 هزار تومان، مشهد - نجف - مشهد یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد - بغداد - مشهد یک ملیون و 100 هزار تومان تعیین شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: البته برخی از ایرلاین‌ها نیز از شهرهای اصفهان، اهواز و تبریز پرواز به نجف و بغداد برای مقطع زمانی 5 تا 18 آذر برقرار می‌کنند که فروش بلیت پروازهای اهواز متعلق به شرکت‌ هواپیمایی نفت از ساعت 11 امروز آغاز می‌شود.

اسعدی سامانی تأکید کرد: نرخ بلیت پروازهای سه شهر مذکور نیز نظیر نرخ بلیت پروازهای تهران به نجف و بغداد است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه صدور مجوز پروازها بستگی به همکاری فرودگاه مقصد دارد، گفت: با موافقت فرودگاه نجف، پروازهای تبریز- نجف نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه 28 دفتر فروش بلیت با همکاری ایر‌لاین‌ها، انجمن شرکت‌ها هواپیمایی و سازمان هواپیمایی برای فروش بلیت پروازهای فوق‌العاده عتبات مشخص شد، گفت: نرخ بلیت پروازهای برنامه‌ای نیز برای تاریخ 5 تا 18 آذر همین نرخ‌های مصوب است البته صندلی‌های بزینس کلاس نرخ‌های خود را دارند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه فروش پروازهای عتبات از 19 آبان ماه آغاز شد، گفت: با توجه به وجود تقاضا و صدور بلیت برای هیأت‌های مذهبی در حال حاضر بخش عمده‌ای از صندلی‌های پروازهای اربعین به فروش رفته است.

اسعدی سامانی افزود: با توجه به آنکه محدودیت‌هایی هم در فرودگاه مقصد داریم از مردم تقاضا می‌کنیم از سایر مدل‌های حمل‌ونقلی برای سفر عتبات در این ایام استفاده کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: وزارت کشور تأکید داشت، پروازهای اربعین به صورت گروهی ارائه شود در این راستا هیأت‌های مذهبی از قبل درخواست‌های خود را ارائه دادند و فروش بلیت برای این هیأت‌ها انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه پروازهای فوق‌العاده به هیچ عنوان چارتر نمی‌شود، اظهار داشت: بخشی از پروازهای برنامه‌ای‌ عتبات چارتر شده است که طی هماهنگی ایرلاین‌ها با ایرلاین‌ و چارتر کننده‌ها، به همان نرخ مصوب به فروش رفته است.

اسعدی سامانی با بیان اینکه نظارت بر نرخ بلیت‌ها در این ایام برعهده سازمان هواپیمایی کشوری است گفت: مردم در صورت بروز مشکل می‌توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را با شماره تلفن‌های 61022355 و 610222015 و 66048007 و نیز سازمان تعزیرات حکومتی درمیان بگذارند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: فروش بلیت پروازهای عتبات فقط با ارائه گذرنامه و روادید معتبر امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
پروازهای اختصاصی و لوکس