مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



آغاز زندگی ده‌ها زوج جوان استان تهران همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول


به گزارش شیعه آنلاین ، همزمان با سالروز میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، شهرستان‌های مختلف استان تهران غرق در سرور و شادی است و جشن میلاد این دوستاره هستی، باشکوه خاصی برگزارشده است.

مردم استان تهران در شب ۱۷ ربیع‌الاول، با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان واجب‌التعظیم و سایر اماکن مذهبی، این روز بزرگ را جشن گرفتند.

آغاز زندگی ده‌ها زوج جوان استان تهران همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول

تعداد قابل‌توجهی از جمعیت استان تهران در شب میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در خانه بزرگان فامیل جمع شده و سنت صله ارحام را به‌جای آوردند.

بازار برگزاری مراسم ازدواج و جشن عروسی نیز همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول در سالن‌ها و تالارهای پذیرایی نقاط مختلف استان تهران داغ بوده و زوج‌های جوان زیادی، شب  میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) را به‌عنوان روز آغاز زندگی خود انتخاب کردند.

راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در شب میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)

جمعی از ارادتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در میادین و خیابان‌های اصلی شهر و توزیع شیرینی، شکلات، نقل  و شیر از مردم پذیرایی کردند.

در برخی از شهرستان‌های استان تهران نیز تبلیغات محیطی مناسبی برای هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، انجام‌شده بود اما در برخی نقاط دیگر استان تهران، این تبلیغات شکل کم‌رنگ‌تری داشت.

شلوغی بازارهای استان تهران در شب ۱۷ ربیع‌الاول

جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در شهرستان‌های ملارد، شهریار، شهر قدس، بهارستان، رباط‌کریم، اسلام‌شهر، شمیرانات، پردیس، دماوند، فیروزکوه، ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا باشکوه خاصی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد.

 

همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول، حضور مردم به همراه خانواده‌های خود در سطح خیابان‌های مختلف شهرستان‌های استان تهران افزایش چشمگیری پیداکرده بود که این امر علاوه بر رونق بازار، ترافیک شهری را تشدید کرد.

حضور مردم استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

نقاط مختلف استان تهران همزمان با سالروز میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، غرق در شور و شادی بوده و  نقطه اصلی تجمع مردمی، در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

مردم نقاط و شهرهای مختلف استان تهران، از راه‌های دور و نزدیک خود را به شهرری رسانده و شب میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) را کنار حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) جشن گرفتند.

معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز برنامه‌هایی را متناسب با میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) تدارک دیده بود.

 

عبدالصمد ترابی یکی از حاضران در مراسم،  اظهار داشت: حضور در اماکن مذهبی در شب میلاد ائمه معصومین(ع)، حال و هوای خاصی را به انسان می‌دهد.

وی افزود: خوشبختانه شاهد هستیم که از نقاط مختلف استان تهران و حتی شهرهای دیگر، در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حضور پیداکرده‌اند که این امر عمق دیانت و باورهای ملت ایران را نشان می‌دهد.

ترابی ادامه داد: حضور پرشور مردم در اماکن مذهبی، تجدیدعهدی دوباره با ائمه اطهار است و باید همه توان و تلاش خود را برای پیاده‌سازی سیره و روش زندگی اهل‌بیت به‌کارگیریم.

پیامبر اکرم(ص) برای به ثمر نشستن اسلام سختی‌های زیادی را تحمل کرد

حجت‌الاسلام حسین قدوسی نژاد کارشناس مذهبی  اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) در طول دوران ۲۳ سال رسالت خود در مکه و مدینه، همه سختی‌ها و گرفتاری‌ها را برای گسترش اسلام حقیقی و اصیل به جان خریدند.

وی افزود: دشمنان اسلام و منافقین، تمام تلاش خود را به کار گرفته و توطئه‌هایی نظیر قتل نبی مکرم اسلام را پایه‌ریزی کردند اما همه این نقشه‌ها با ایستادگی و شجاعت حضرت محمد(ص)، نقش بر آب شد.

 

قدوسی نژاد ادامه داد: امروز همه ما مدیون رشادت‌های نبی مکرم اسلام(ص) هستیم و باید به‌عنوان یک محب و پیرو پیامبر خاتم(ص)،  سیره آن حضرت را در زندگی پیاده سازیم.

شیعه مرهون تفکرات امام صادق(ع) است

حجت‌الاسلام مصطفی دین‌پرور کارشناس مذهبی اظهار داشت: امام صادق(ع) با توجه به اوضاع حاکم بر آن زمان، گسترش مکتب نورانی اهل‌بیت را پیش گرفت.

وی افزود: امام ششم باتربیت شاگردان برجسته و مطرح و اعزام آنان به نقاط مختلف، زمینه گسترش مکتب تشیع را فراهم کرده و از تلاش‌های نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه پیش از خود، محافظت کردند.

دین‌پرور ادامه داد: تفکر شیعه مرهون تلاش‌های امام صادق(ع) است، به همین خاطر باید شیعیان به‌ویژه جوانان و نوجوانان، این امام همام را به‌خوبی بشناسند.


ویدیو مرتبط :
نهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان(عج)