اکران نوروزی دو فیلم مطرح ایرانی در کانادا


برگزاری هر ماه یک نمایش همزمان با اکران ایران در سالن سنتیال تیاتر ونکوور و سالن‌های دیگر شهر ونکوور و مونترال و انجام برنامه های فرهنگی نظیر بزرگداشت بازیگران ایرانی از برنامه‌هایی است که برای رونق فعالیت‌های هنری ایرانی در کانادا درنظر گرفته شده است.

مراسم افتتاحیه نمایش فیلم های سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «من سالوادور نیستم» ساخته منوچهر هادی ۵ فروردین ۹۵ در ونکوور کانادا برگزار می شود.

به گزارش مهر، دو فیلم سینمایی «بادیگارد» ابراهیم حاتمی کیا و «من سالوادور نیستم» منوچهر هادی توسط  شرکت آریا پرسیس با مدیریت اجرایی پژمان هادوی پنجم فروردین ۹۵ در ونکوور کانادا با برگزاری یک مراسم افتتاحیه  در سالن سنتیال تیاتر اکران خود را آغاز می کنند و نمایش های بعدی نیز به ترتیب و در سالن های دیگر شهر ونکوور از جمله vancity و Bosa center  خواهد بود.

این فیلم ها بعد از ونکوور به مونترال خواهند رفت و در این شهر نیز به همین ترتیب به نمایش درخواهند آمد. به نظر می رسد این دو فیلم با در اختیار گرفتن سالن‌های معتبر در کانادا و ایجاد امکان حضور ایرانیان و همچنین کانادایی‌ها در هر دو شهر بیش از ۵ اکران داشته باشند.

«بادیگارد» جدیدترین ساخته حاتمی کیا مضمونی سیاسی اجتماعی دارد. این فیلم درباره یک محافظ شخصی است که در بخشی از داستان از جان یکی از شخصیت های مهم نظام محافظت می کند اما در جایی دیگر و بر اساس حوادث متوجه می‌شود که او بیش از آن که به فکر نظام باشد به فکر منافع شخصی است. محافظ شخصی دچار تشکیک شده و این موضوع باعث می‌شود که محافظت از آن فرد را کنار بگذارد و به سراغ محافظت از شخص دیگری برود که یکی از فعالان هسته‌ای کشور است.

«من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی مشترک امیر پروین حسینی و منصور سهراب پور است و در آن رضا عطاران و یکتا ناصر نقش‌های اصلی را بازی کرده‌اند. بخش‌های زیادی از فیلمبرداری این فیلم در برزیل انجام شده است.

برگزاری هر ماه یک نمایش همزمان با اکران ایران در سالن سنتیال تیاتر ونکوور و سالن‌های دیگر شهر ونکوور و مونترال و انجام برنامه های فرهنگی نظیر بزرگداشت بازیگران ایرانی مانند فاطمه معتمد آریا و همچنین نمایش فیلم های «هنر و تجربه» از برنامه‌هایی است که برای رونق فعالیت‌های هنری ایرانی در کانادا درنظر گرفته شده است.

آزیتا موگویی تهیه کننده و کارگردان مسئولیت شرکت آریا پرسیس را برعهده دارد


ویدیو مرتبط :
گزارشی از اکران فیلم محمد (ص) در مونترال کانادا