علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مشاهده بلعیده‌شدن یک ابر گازی توسط سیاهچاله


مشاهده بلعیده‌شدن یک ابر گازی توسط سیاهچالهایسنا/ یک ابر گازی اکنون بیش از هر زمان دیگر در حال نزدیک‌شدن به سیاهچاله فوق‌عظیم واقع در مرکز کهکشان راه شیری است.
مشاهده بلعیده‌شدن یک ابر گازی توسط سیاهچالهعرش نیوز:سیاهچاله‌ها تمامی اوقات از گاز و غبار تغذیه می‌کنند اما منجمان به ندرت موفق به مشاهده این پدیده در زمان واقعی شده‌اند.
گفته می‌شود، نزدیک‌ترین تماس بین این دو جرم آسمانی می‌تواند در هر روز و لحظه‌ای رخ دهد و منجمان به دقت این پدیده کیهانی را زیر نظر دارند.

داریل هاگارد از دانشگاه نورث‌وسترن ابر کوچک موسوم به G2 و سیاهچاله Sgr A*را به عنوان بخشی از مطالعه‌ای مشاهده می‌کند که در نهایت به حل یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها درباره سیاهچاله‌ها می‌انجامد و اطلاعاتی را در خصوص رشد و تغذیه آن‌ها ارائه می‌دهد.

جزئیات این مطالعه در مجله Advances in Astrophysics منتشر شده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
رصد بلعیده شدن یک ستاره توسط سیاهچاله