سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خودرو از تراکتور سبقت گرفت؛ اسامی و شرایط خرید تراکتور‌‌ با وام 25 میلیونی


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 14 تراکتور در لیست وام 25 میلیونی خودرو قرارگرفت. از این تعداد 3 تراکتور مربوط به شرکت تراکتورسازی تبریز و 11 تراکتور مربوط به تراکتورسازی شرکت عمران سیرجان است.

با نگاهی به لیست اعلام شده وزارت صنعت مشخص می شود، تراکتور‌هایی که در این طرح برای دریافت وام 25 میلیونی ارائه شده اند شامل تمام یا اولویت ماشین تراکتورتولیدی کشورنیست و تنها برخی از آنها را شامل می شود.

از طرفی بیشتر ماشین آلات بخش کشاورزی به ویژه در ماشین آلاتی مانند تراکتور قیمت‌هایی بالایی دارند، به طوری که این محصولات تا 300 میلیون تومان نیز قیمت دارند و وام 25 میلیونی تاثیر زیادی برافزایش قدرت خرید کشاورزان ندارد.

همچنین در این طرح سایر ماشین آلات مورد نیاز کشاورزان مورد توجه قرار نگرفته است و تنها به تراکتور بسنده شده است ، در حالی که اگر این طرح شامل سایر ماشین آلات کشاورزی می‌شد، با توجه به مشکلات نقدینگی کشاورزان، شاید گره رکود سازندگان ماشین آلات کشاورزی را مانند خودور سازان باز می‌کرد.

ارائه تسهیلات خرید انواع ماشین آلات کشاورزی همچنین باعث رونق بخش کشاورزی با افزایش بهره وری و راندمان تولید نیز می‌شود، اما در این طرح علی رغم ظرفیت‌های موجود به سازندگان ماشین آلات کشاورزی و کشاورزان توجه نشده است.

تراکتور‌های مشمول وام 25 میلیونی، محصولات  پرتقاضای بازار نیستند

بیژن پیوندی دبیراتحادیه سازندگان ماشین آلات کشاورزی در گفتگو با تسنیم گفت: تعداد زیادی سازنده ماشین آلات کشاورزی در کشور وجود دارد اما تنها با دو شرکت قرار داد بسته شده است و برخی از سازندگان این بخش حتی در جریان امور نیز قرار نگرفته‌اند.

وی افزود: تراکتورهایی که در این طرح عرضه شده است تراکتور‌های  پر تقاضای بازار نیستند.

این فعال بخش خصوصی اظهار کرد: دولت باید ادوات شاخص مورد نیاز بخش کشاورزی و انواع تراکتور های تولید شده را عرضه می کرد و بازار را به چند سازنده منحصر نمی‌کرد.

شرایط خرید تراکتورهای مشمول وام 25 میلیونی دولت

بنا بر این گزارش، براساس اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت در طرح 25 میلیون تومانی وام خرید خودرو بانک عامل اسناد تجاری ناشی از فروش خودرو و ماشین آلات کشاورزی را تا سقف 250 میلیون ریال و حداکثر تا 80 درصد بهای فروش هر دستگاه در قالب عقد خرید دین با نرخ 16 درصد خریداری می‌کند. منابع مورد نیاز این طرح توسط بانک ‌مرکزی با نرخ سالانه 14 درصد برای بانک‌های عامل تامین می‌شود.

در این شیوه متقاضیان می‌توانند از تاریخ هجدهم آبان 1394 با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز نسبت به خرید دستگاه موردنظر اقدام کرده و بخشی از بهای دستگاه را به صورت نقد و مابقی را حداکثر تا 250 میلیون ریال (که بیش از 80 درصد بهای آن نباشد) در قبال ارایه اسناد تجاری ( اقساط حداکثر 84 ماه با احتساب سالانه 16درصد به صورت چک یا سفته) به نمایندگی مجاز پرداخت نمایند. در ادامه، خودروساز اسناد تجاری دریافتی از مشتریان را ظهر‌نویسی نموده و به بانک های عامل ارایه می‌کند.

بانک‌های عامل اسناد تجاری ارایه شده از سوی خودروساز را که سررسید آنها کمتر از چهار سال باشد، با نرخ 16 درصد خریداری نموده و مبلغ موردنظر را به حساب خودروساز واریز می‌کنند.در طرح مزبور خرید خودروها و ماشین‌آلات کشاورزی (کمباین و تراکتور) با اقساط حداکثر هفت ساله امکان پذیر است.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ضرورتی به مراجعه یا حضور متقاضیان خرید خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی در شعب بانک‌ها نبوده و برای انجام خرید مورد نظر صرفاً مراجعه به نمایندگی‌های مجاز کافی است.

انتهای پیام// 


ویدیو مرتبط :
جزئیات وام 25 میلیونی خرید خودرو