سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اركستر سمفونیك بندرعباس، دریاچه قو را كنار خلیج فارس اجرا كرد


به گزارش روز جمعه ایرنا، اركستر سمفونیك بندرعباس در این اجرا قطعات یك، سه، چهار، پنج و هفت این اثر به نام های( sene,dances de cygnes,dance hungroise czardas,dance napolitane) را اجرا كردند كه مورد استقبال و توجه ویژه مخاطبان قرار گرفت.
همچنین دو قطعه از رپرتواررقص مجار (Hungarian Dance) ساخته موسیقیدان آلمانی دوره رمانتیك یوهان برامس اجرا شد.
سعید ایزدی كه رهبری اركستر سمفونیك بندرعباس در این اجرا را بر عهده داشت، پس از آن قطعاتی از موسیقی كلاسیك ایرانی از ساخته های حسین دهلوی و یك تم واریاسیون شیرازی را با همكاری هنرمندان گروه به روی صحنه برد.
بخش ایرانی اركستر سمفونیك بندرعباس، با واریاسیونی بر روی یك تم محلی شیرازی با آهنگسازی سعید ایزدی و تكنوازی پیانوی افشین مطلق فرد و پس از آن قطعات به یاد صبا ، نغمه ترك اجرا شد.
در این بخش سازهای تار ، تارباس ، سنتور و عود به اركستر سمفونیك افزوده شد .
فراهیم سجادی نیز قطعه آوازی خود را با شعری از زنده یاد حسین منزوی و مطلع ای یار دور دست كه دل می بری هـنوز/چون آتش نهفته به خـاكـستـری هـنـوز آغاز كرد و پس از اتمام این غزل، آن را با قطعه عقاب كه توسط وی سروده و آهنگسازی شده بود، به پایان برد.
در اولین اجرای اركستر سمفونیك بندرعباس، هشت نوازنده مهمان از شهرهای رشت، شیراز و اصفهان، 28نوازنده دیگر از هرمزگان را همراهی كردند.
حضور هنرمندان سازهای كوبه ای هرمزگان، مرتضی اولی بندری، بهنام بهمنی و فرزاد مرادی كه پیش از این در كنسرت های پاپ و موسیقی بومی استان روی صحنه می رفتند، از نكات قابل توجه و دیدنی و شنیدنی این برنامه بود.
مدیریت اجرایی این اركستر سمفونیك را وحید سهرابی پور بر عهده داشت و مجتبی جمشیدی كنسرت مایستری این اركستر را بر عهده داشت.
مهدی مهاجری، امید نعمت الهی، امیر حسین كریمی، ویدا كرمی، وحید سهرابی پور، مهدیه آقا شاهی، رویا فداكار، محمد حاجی زاده، مسعود سالاری و علی مسیحی از نوازندگان ویولن این اركستر بودند و بهروز نعمت اللهی و افشین مطلق فرد با نواختن ویولن آلتو گروه را همراهی كردند.
نسیم فلسفی و حسین زارعی در این برنامه نوازنده ویولن سل بودند و نرجس حسین نیا نوازنده كنترباس، مصطفی گلشن نوازنده ابوآ و كسری جدید زاده نیز كلارینت نواز اركستر سمفونیك بندرعباس بود.
عباس امینی زاده شهردار بندرعباس، كیانوش جهانبخش رئیس انجمن موسیقی استان و تعدادی از اعضای شورای شهر از مهمانان این برنامه بودند.
2094/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
قسمت های منتخب اجرا ها دریاچه خلیج فارس-سیامک بهروزیان