فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خاتم از ظرفیت بالایی در بافت فرهنگی و روستایی برخوردار است


به گزارش ایرنا علی غیاثی ندوشن روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاتم با اشاره به سومین كنگره ملی شعر روستا در این شهرستان افزود: انتخاب نام روستا برای این كنگره یك بهانه برای بازگشت به ارزش های اجتماعی جامعه است.
وی اضافه كرد: شاعران در این كنگره اشعاری را سروده اند تا یك تلنگری به مردم جهت حفظ ارزش های اجتماعی شان باشد.
غیاثی ندوشن گفت: ترویج فرهنگ روستا به معنای پشت كردن به تكنولوژی نمی باشد چرا كه شرایط جامعه ایجاب می كند تا از تكنولوژی نیز استفاده شود.
وی یادآور شد: توسعه شهرنشینی بر خصایصی همچون فرهنگ كار، تلاش ، كارآفرینی، احترام به والدین و مهر و محبت كه در روستاها بسیار رواج دارد چیره شده است.
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عدم تغییر در فرهنگ جامعه را مهم خواند و خاطرنشان كرد: باید این تغییرات و آسیب های آنها را مدیریت كرد تا به فرهنگ ، آداب و سنن تغییری ایجاد نشود.
فرماندار خاتم هم در این نشست گفت: تلاش خواهیم كرد تا كنگره ملی شعر روستا در این شهرستان به نحو شایسته برگزار شود.
محمد زاده رحمانی این شهرستان را سرشار از جاذبه های دیدنی دانست و اظهار كرد: در نظر گرفتن برنامه گلگشت و دیدن این جاذبه ها توسط شعرای كشوری یكی دیگر از برنامه های جانبی كنگره سراسری شعر روستاست.
امام جمعه هرات هم در این نشست ورود فرهنگ غرب به كشور را یك تهدید خواند و گفت: در گذشته اشاعه فرهنگ غرب را امری نادرست می دانستند و ما باید همچنان گذشتگان این امر را اجرایی كنیم.
حجت الاسلام محمد علی جعفری افزود: برخی از آداب و رسوم در جامعه حسنه می باشد كه باید آنها را بیشتر ترویج داده و برخی نیز مخرب می باشد كه باید اصلاح شود.
وی با بیان اینكه دشمن درصدد تغییر فرهنگ جامعه می باشد و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و
گفت: تغییر فرهنگ و فشارهای فرهنگی به زور امكان پذیر نمی باشد بلكه با جنگ نرم می توان به این هدف دست یافت.
سومین كنگره ملی شعر روستا 31 فروردین ماه در شهرستان خاتم برگزار می شود.
450 اثر از 176 شاعر كشوری به دبیر خانه این كنگره ارسال شده است.
شهرستان خاتم با 40 هزار نفر جمعیت در 240 كیلومتری یزد قرار دارد.
7434/6197

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بهسازی بافت با ارزش روستایی