فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آئین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله مصطفوی در کاشان برگزار شد


به گزارش ایرنا، جمعی از علما، طلاب، روحانیان، مسئولان و قشرهای مختلف مردم با حضور خود در این آیین از مقام وارسته این عالم جلیل القدر تجلیل کردند.
همچنین استاد حوزه و دانشگاه در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مصطفوی به تشریح ابعاد مختلف شخصیت این عالم وارسته پرداخت.
حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، عمل و اخلاص، در خدمت مردم بودن، ساده زیستی و توجه به فقرا و درمانگان را از جمله ویژگی های برجسته این عالم برجسته بیان کرد.
وی افزود: این عالم مجاهد در طول عمر پربرکت خود همواره به فکر مستمندان و تهیدستان بود و افتخار می کرد که دست افتاده ای را بگیرد.
وی یکی از راه رسیدن به بصیرت و حقیقت را توجه به مستضعفان و زیردستان در فراز و نشیب های زندگی دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله مصطفوی در زمان حیات خود همیشه می کوشید مشکلات و گرفتاری های مردم را برطرف کند.
ادیب یزدی با بیان اینکه انسان در گرو خدمت به فقرا و مستمندان به جایی می رسد، تاکید کرد: نباید هیچگاه از فقرا و افراد بی بضاعت غافل شویم.
وی از علما به عنوان شاگردان مکتب اهل بیت و ائمه معصومین (ع) نام برد و گفت: حضرت علی (ع) حتی در حال نماز خواندن و رکوع به فکر فقرا و افراد مستمند بود و سیره زندگی آیت الله مصطفوی نیز در پیروی و تاسی از مکتب ائمه اطهار (ع) بود.
به گزارش ایرنا، آیت الله «سید محمد باقر مصطفوی» از علمای برجسته کاشان در روز اول اسفند سال 1310 در خانواده ای مومن و سرشناس در محله «سرپله» کاشان چشم به جهان گشود.
پدر ایشان آیت الله «سیداحمد مصطفوی» از علمای بزرگ شهر و داماد «سید مصطفی کاشانی» پدر آیت الله «ابوالقاسم کاشانی» بود.
سیدمحمد باقر از کودکی هوشی سرشار داشت و پس از تحصیل در بهترین مدرسه شهر، درصدد کسب علوم دینی برآمد، هفت ساله بود که از نعمت حضور پدر محروم شد و در دامان پاک مادر و دایی خود تحصیلات ابتدایی و علوم مقدماتی حوزه های علمیه را در کاشان و زیر نظر آیت الله العظمی «میرسید علی یثربی» گذراند.
آیت الله مصطفوی در حجره ای محقر اما گرم و صمیمی در کنار مراجع عظام همچون آیت الله «سید علی سیستانی» ، «ناصر مکارم شیرازی» ، «وحید خراسانی» ، «جعفر سبحانی» و دیگر نوادر علمی روزگار پله های فقاهت و بینش را طی کرد.
آیت الله مصطفوی از سال 1351 با حضور در کاشان به اقامه جماعت، تفسیر و خطابه پرداخت که حاصل فعالیت های علمی ایشان در این سالها مجموعه های دست نویسی در زمینه «تفسیر» ، «طهارات ثلاث» و کتاب «صلوه» است.
آیت الله سیدمحمد باقر مصطفوی از علمای برجسته کاشان هجدهم آذر 92 در سن 81 سالگی به دیار معبود شتافت.
6136/6021

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مراسم ارتحال حضرت آیت الله مصطفوی در کاشان و قم