سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیریت پسماند زباله در روستاها فراموش نشود


‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: مدیریت پسماند زباله در روستاها و توجه به رعایت بهداشت و سلامت ساکنان باید در اولویت برنامه‌های دهیاران باشد.

حسین محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، اظهار کرد: موضوع محیط زیست موضوعی عمومی و فراگیر است که پرداختن به آن حد و مرز نمی‌شناسد، به طوری‌که به عنوان مطالبه عمومی فراگیر همه باید در انجام فعالیت‌ها در این حوزه با احساس مسئولیت ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به ویژه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست تلاش شبانه‌روزی را انجام می‌دهند تا از همه روزنه‌ها برای رفع مشکلات زیست‌محیطی مردم و جامعه استفاده کنند، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 93 منشور واقعی در توجه و بها دادن به حوزه مسائل زیست‌محیطی تهیه و تدوین شده و از سوی سران سه قوه برای اجرا ابلاغ شده است.

این مسئول، رویکرد فراگیر در این حوزه را توجه به مؤلفه‌های حفاظت محیط زیست با نقش‌آفرینی همه گروه‌های اجتماعی و مدنی توصیف کرد و گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی با برجستگی اقدام و عمل وظیفه سنگینی بر دوش ماست و نباید کارهایمان را به اقدامات روزمره محدود کنیم، بلکه در رویکردی متفاوت باید به توسعه آن هم از جنس پایدار توجه کنیم.

محمدی ادامه داد: توسعه متوازن و پایدار قطعا به کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی منجر شده و معضلات اجتماعی به حداقل رسیده و تحقق اقتصاد مقاومتی را شاهد می‌شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه باید از ظرفیت شوراها، دهیاری‌ها، بخشداران و فرمانداران در بها دادن به حوزه زیست‌محیطی و رفع مشکلات در این بخش توجهی جدی انجام شود، بیان کرد: ‌علی‌رغم محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای سال گذشته موفق شدیم تا کارگاه‌های آموزشی را برای دهیاران، شوراها و شهرداری‌ها با موضوع مدیریت پسماند برگزار کنیم.

وی از بالا بودن سرانه تولید پسماند به عنوان یک تهدید جدی یاد کرد و افزود: در کنار تبلیغ و ترویج خانواده‌ها برای کاهش تولید پسماند باید به سمتی حرکت کنیم تا دفع اصولی پسماندهای شهری و روستایی را شاهد باشیم.

این مسئول در پایان گفت: نباید از دفع پسماندهای روستاها غفلت شود بلکه تا مرحله تعیین تکلیف نهایی باید در این باب حرکت و اقدام منطقی به انجام برسد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سازمان مدیریت پسماند