اظهارات جنجالی سخنگوی نتانیاهو علیه اوباما و کری


به گزارش مشرق، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به مشکل آفرینی و به چالش کشیدن دولت آمریکا و باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور عادت کرده است، با انتصاب "ران باراتس" به عنوان مسئول جدید اطلاع رسانی در دفتر خود که اظهارات توهین آمیزی درباره "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا و "جان کری" وزیر امور خارجه او ایراد کرده است، چالشی جدیدی در روابط تل آویو - واشنگتن ایجاد کرد.

به نوشته پایگاه "رأی الیوم"، علیرغم اظهارات جنجال برانگیز باراتس، "بنیامین نتانیاهو" همچنان به انتصاب او در این سمت پایبند است و درخواست ها مبنی بر برکناری وی از این سمت را نادیده گرفته است.

"ران باراتس" در صفحه خود نوشت: "به من اجازه دهید تا از روش های معمول و میانه روی خود خارج شوم و کمی صریح باشم، واکنش اوباما به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، نوعی یهودی ستیزی جدید در کشورهای آزادی خواه غربی است".

باراتس همچنین در اظهارات خود "جان کری" را نشانه گرفت و با ارتباط دادن وی با درگیری دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و ظهور داعش در منطقه، گفت: برای مشاهده سخنرانی کری رفته بودم و ربط دادن اسرائیل و داعش بسیار مضحک بود و کری می تواند که در سالن های نمایش کمدی، نمایشی موفق را از خود اجرا کند.

این مسئول جدید اطلاع رسانی در دفتر نتانیاهو، فقط به انتقاد از مسئولان آمریکایی اکتفا نکرد، بلکه از این حد هم فراتر رفت و عرب ها و مسلمانان را هم به باد انتقاد گرفت.

وی در صفحه فیس بوک خود نوشت: امیدوارم که بتواند معبد موهوم موسوم به هیکل 3 را بر آواره های مسجدالاقصی بسازم.

نوشته های ران باراتس به دنبال انتصاب وی به سمت رئیس بخش اطلاع رسانی جدید در دفتر نتانیاهو، به شدت نتانیاهو را در تنگنا قرار داده است.

دفتر نتانیاهو دو روز پیش باراتس کارشناس فلسفه و نویسنده پایگاه عبری زبان "مدیا" را به عنوان رئیس جدید بخش اطلاع رسانی در دفتر خود منصوب کرد.

چند ساعت پس از اعلام خبر انتصاب باراتس به این سمت، رسانه های اسرائیلی، اظهارات جنجال برانگیز وی طی ماه های اخیر را منتشر کردند. چند روز پیش، باراتس مطالبی را نیز درباره "روون ریولین" رئیس رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

باراتس با انتشار تصاویری از رئیس رژیم صهیونیستی که با هواپیمای گردشگری به سفر رفته است و درمقابل سفر نتانیاهو با هواپیمای درجه یک و مجلل، در تاریخ 25/10 نوشت: به اعتقاد من، این بدان معناست که رئیس اسرائیل به راحتی در هواپیما گشت می زند و با همه دست می دهد، این بدان معناست که وی شخصیتی بسیار درحاشیه است تا جایی که هیچ خطری جان وی را تهدید نمی کند؛ به نظر من حتی می توان وی را با گلایدر به منطقه جولان سوری که تحت کنترل داعش است، فرستاد و عناصر داعش ریولین را به این علت که خشم آنان را برمی انگیزد به اسرائیل باز می گردانند.

دفتر رئیس رژیم صهیونیستی نیز به اظهارات باراتس واکنش نشان داده و از نتانیاهو خواست که درباره انتصاب وی توضیح دهد و با انتشار بیانیه ای درمحکومیت این انتصاب، این اظهارات را به این دلیل که وی در خدمت دولت است و مواضع اسرائیل را در جهان منعکس می کند، خطرناک دانست.

باراتس نیز درتوضیح این مطلب خود گفته بود که وی به عنوان فردی عادی و با لحنی تمسخر آمیز و نه درچارچوب شغل جدیدش این اظهارات را بیان کرده است.

دفتر نتانیاهو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو از مطالبی که ران باراتس نوشته، اطلاعی ندارد و آنرا اظهاراتی نامناسب می داند.

درهمین ارتباط ، یتسحاگ هرتزوگ " رئیس مخالفان در کنست (پارلمان اسرائیل)، نتانیاهو را به تعجیل در لغو انتصاب باراتس در این سمت دعوت کرد و گفت که دارنده این سمت، نباید سخنگوی شخصی نتانیاهو باشد.

همچنین "گیلا گاملیئیل" وزیر امور اجتماعی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را به برکناری باراتس از این سمت دعوت کرد. این درحالیست که "تزیپی لیونی" وزیر امور خارجه سابق اسرائیل گفته است که اظهارات بارتس بیانگر نظرات نتانیاهو است.

لیونی ضمن ابراز تعجب از اینکه چرا مردم از اظهارات باراتس شوکه می شوند، گفت: فردی که سخنگوی اسرائیل است، نظرات نتانیاهو را بیان می کند، مشکل از وی نیست، بلکه مشکل در سیاست واقعی فردی است که او را منصوب کرده است نه فردی که آنرا تفسیر و به رسانه ها اعلام می کند.


ویدیو مرتبط :
اظهارات جنجالی نوبخت علیه اصلاح طلبان و مجلس ششم!