ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



حسنی‌خو: اوضاع امنیت ورزشگاه‌های اروپایی از ما خراب‌تر است/شاید نارنجک‌ها کار دشمنان باشد


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رضا حسنی‌خو که در همایش افسران امنیتی فوتبال شرکت کرده بود اظهار داشت: برای اولین بار این کارگاه آموزشی با حضور مدیر امنیتی یوفا و ای اف سی برگزار شد تا افسرانی که از نهادهای فوق آمده‌اند یک کارگاه آموزشی را برای افسران امنیتی باشگاه‌های ما برگزار کنند. این کلاس لازم و ضروری بود و جزو ملزومات ما بود که باید تا الان انجام می شد اما تا به الان به تأخیر افتاده بود.

وی در مورد اتفاقاتی که روز گذشته در ورزشگاه افتاد بود و در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد هنوز ورزشگا‌های ایران با رسیدن به امنیت کامل فاصله زیادی دارد، گفت: فکر نمی‌کنم اینطور باشد. اگر در این کلاس آموزشی حضور داشتید می‌دیدید که فیلم‌هایی را نشان دادند که وضعیت امنیت ورزشگاه‌های اروپا بسیار خراب‌تر بود. هر چند که ما هم باید موضوع را پیگیری و دنبال کنیم اما فاصله زیادی با آن چیزی که شما گفتید نداریم

حسنی‌خو در مورد اینکه شما گفته بودید اساسنامه فدراسیون فوتبال در هیأت دولت تصویب نشده اما کیومرث هاشمی روز گذشته تأییدیه آن را رسانه‌ای کرده، گفت: دوستان صحبت‌های من را سانسور کردند. من گفته بودم سازمان بازرسی به وزارت کشور اعلام کرده که اساسنامه سال 86 مجوز دولت را ندارد و ما از دولت این موضوع را استعلام کردیم که آنها هم اعلام کردند چنین تأییدیه‌ای را ندارند. حالا هم اگر دولت چنین تأییدیه‌ای را دارد آن را ارائه کند تا مشکل حل شود. ما باید این موضوع را به صورت رسمی از دولت استعلام و ابلاغ می‌کردیم که دولتی‌ها گفتند چنین تأییدیه‌ای وجود ندارد.

وی در مورد اینکه کاندیداهای فدراسیون فوتبال را کدام مرجع تأیید صلاحیت خواهد کرد، گفت: تأیید صلاحیت کاندیداهای فدراسیون‌ها جزو دستورالعمل‌های ماست هر چند که از فدراسیون فوتبال یک کمیته سه نفره تشکیل می‌شود تا شرایط اولیه احراز را بررسی کنند و سپس آنها اسامی را به وزارت ورزش ارسال خواهند کرد تا بررسی‌های حفاظتی و امنیتی در این وزارت به عمل بیاید.

حسنی‌خود در مورد اینکه چه زمانی این کار آغاز می‌شود گفت:‌هنوز زمان مشخص نیست و هر زمان که به ما اعلام کنند این کار را انجام خواهیم داد.

مدیرکل حراست وزارت ورزش یادآور شد: این موضوع برای ما سلسله مراتب خودش را دارد و برای همه فدراسیون‌ها، حراست وزارت ورزش چنین اقداماتی را انجام می‌دهد و این کار خارق‌العاده‌ای نیست.

حسنی‌خود در مورد اینکه آیا غیر از فدراسیون و وزارت ورزش نهاد دیگری هم صلاحیت کاندیداها را بررسی می کند یا خیر، گفت:‌ هماهنگی این موضوع با خود ما است.

وی در مورد اینکه کفاشیان برای انتخابات مجوز ندارد، گفت: نمی‌دانم موضوع چیست. ما قانونی داریم که عدم به کارگیری دو شغله‌ها در آن مطرح شده و اگر شخصی چنین وضعیتی داشته باشد باید مجوز دولت را بگیرد. هر چند که در مورد کفاشیان خیلی جزئیات را نمی‌دانم.

حسنی‌خو با اشاره دوباره به بحث انفجار نارنجک ها گفت:‌ پیشنهادم این است که دوستان این اقدامات را انجام ندهند. شاید دشمنان این کارها را انجام دادند که بگویند در ورزشگاه امنیت نیست. هواداران تیم‌ها هم دقت کنند تا تیم‌شان جریمه نشود. هر چند که در حوزه ما و نیروی انتظامی هم باید دقت بیشتری کنیم تا این اتفاقات نیفتد.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
واکنش حسنی خو به غیبت کی روش