فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



توصیه آیت‌الله بهجت درباره اهمیت نماز/ ویژگی‌های متقین


به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس آیین اختتامیه دهمین جشنواره قرآن و عترت وزارت کار با عنوان جامعه کار و تلاش با حضور حجت‌الاسلام  سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدمهدی حیدریان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی و حضرات آیات اشرفی و سیدان در مجموعه فرهنگیان مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم ابوترابی طی سخنانی بهره‌مندی از قرآن را لازمه تقوا دانست و گفت: آراستگی به تقوا، کلیدواژه بهره گرفتن از قرآن کریم است. یکی از ویژگی‌های متقین رابطه اختصاصی با عالم غیب و ذات اقدس حق است که این ویژگی اهل‌بیت(ع) است و کسانی که پیرو این عزیزان هستند باید در این راه قدم بردارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های انسان سمیع گفت: انسان سمیع سخنان را به خوبی گوش می‌کند و استماع او با تعقل و تفکر پیوند خورده است. به دلیل این که پیوند با خرد و اندیشه دارد راه را برای پیروی احسن هموار می‌کند. سمیع و بصیر بودن راه را برای فهم حق و شکر گذاری نعمت‌ها هموار می‌کند.

وی افزود: هدایت حق با ابزارهای گوناگونی تحقق یافته، یکی از این ابزارها سمیع و بصیر بودن آدمی است که فهم حق را راحت‌تر می کند. انسان شاکر کسی است که از نعمت‌های الهی بهره می‌برد و هدایت می‌شود. استفاده شایسته از نعم الهی نیز او را به سعادت می‌رساند و کفران نعمت آدم را از شأن انسانی ساقط می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اهل‌بیت(ع) را تجسم آیات وحی دانست و گفت: وجود پیامبر اعظم(ص) تجسم عینی قرآن است. حضور امیرالمومنین(ع) تجلی وحی برای آنهایی است که می‌خواهند در راه راست قدم بردارند. آدمی برای هدایت خود باید مشعل‌های پر فروغ را بشناسد و در این راه نورانی گام بردارد.

ابوترابی همچنین خطاب به قاریان و حافظان قرآن کریم گفت: کلیدواژه استفاده از قرآن آراستگی به خصصیه تقواست. خداوند برای متقین ویژگی‌های سه گانه‌ای را ذکر می‌کند که یکی از آن ها رابطه اختصاصی با عالم غیب و ذات اقدس حق است. ائمه معصوم پیشوایان این نوع رابطه هستند. کسانی که پیروی این عزیزان هستند باید در این راه قدم بردارند.

وی عنوان کرد: معنای ایمان به غیب و ایمان به آخرت در امیرالمومنین(ع) بارز است. عشق و اشتیاق به آخرت در ائمه معصوم موج می‌زند. نماز تجلی معنای ایمان در جامعه است. اگر انسان به عالم غیب ایمان یافت، در جایگاه عبد و بندگی قرار می‌گیرد و ما باید هر چقدر می‌توانیم با نماز و قرآن انس بگیریم.

ابوترابی با اشاره به توصیه‌ای از آیت‌الله بهجت گفت: اصلاح امور دنیا نیازمند اصلاح رابطه با خداونداست و اصلاح رابطه با خدا به اصلاح نماز مربوط است و اصلاح نماز با خشوع در نماز ممکن است و خشوع در نماز ترک لهو است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
چند توصیه نماز آیت الله بهجت