4200 ماموریت امدادی طی 17 روز/نجات بیش از 3000 تن از مرگ


سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به حجم ماموریت‌های امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر از ابتدای طرح امداد نوروزی تا کنون، در عین حال عملیات امدادرسانی به متاثران از سیل و آبگرفتگی در 14 استان کشور طی چند روز گذشته را تشریح کرد.

سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح عملیات امداد و نجات از ٢٥ اسفند تا کنون نیز اظهار کرد: با گذشت 17 روز از آغاز طرح امداد نوروزی، بیش از 4200 ماموریت توسط سازمان امداد و نجات هلال احمر ثبت و به بیش از ٦٠ هزار نفر امدادرسانی شده است. بیش از 3000 تن از مرگ نجات یافتند و 335 مورد عملیات رهاسازی نیز صورت گرفته است.

به گفته مرتضوی، از ابتدای طرح امداد نوروزی تا کنون بیش از 1900 تن از مصدومان توسط امدادگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و بیش از 25 هزار تن نیز به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: طی روز گذشته بیش از 2000 تن از هموطنان اسکان اضطراری داده شده‌اند و بیش از 39 هزار تن نیز از اسکان موقت نوروزی بهره‌مند شده‌اند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات همچنین گفت: روز گذشته نیز 237 ماموریت از سوی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر پوشش داده شد. یکهزار و 985 تن امدادرسانی شدند و 175 تن هم از مرگ نجات یافتند.

سیل در 14 استان و امدادرسانی به 4139 سیل‌زده

مرتضوی در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از هشتم فروردین ماه تا ساعت هفت صبح امروز گفت: ١٤ استان آذریایجان غربی، البرز، ایلام، تهران، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه، لرستان و مازندران تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند و بر این اساس به 51 شهر و روستا امدادرسانی شد.

وی امدادرسانی‌ها به ٤١٣٩نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در جریان ارایه خدمات امدادی 84 نفر به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین سه تن از مصدومان به صورت سرپایی درمان شده و سه تن دیگر نیز جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.

مرتضوی با بیان اینکه 856 تن نیز در جریان سیل و آبگرفتگی 14 استان مذکور، اسکان اضطراری داده شدند، افزود: متاسفانه در این میان سه نفر از هموطنان‌مان (دو تن در مریوان و یک تن در شاهین دژ) جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، تخلیه آب از ٧٩واحد مسکونی صورت گرفته و ٢٣ خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد. همچنین در این بازه زمانی،682 بسته غذایی، 740 بطری آب معدنی، 414 قوطی کنسروجات، 2260 قرص نان، 100 کیلوگرم خرما و 826 تخته پتو میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

مرتضوی سیل و آبگرفتگی پنج استان آذریایجان غربی، خراسان جنوبی، زنجان، البرز و قزوین طی 24 ساعت گذشته را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا پنج روستا و 38 تن مورد امدادرسانی قرار گرفتند.

عملیات امدادرسانی در رانش زمین طی 24 ساعت گذشته

سخنگوی سازمان امداد و نجات همچنین در توضیح عملیات امدادرسانی به رانش زمین در استان چهارمحال و بختیاری طی ٢٤ ساعت گذشته نیز گفت: به دنبال رانش زمین در روستای شیخ علی از توابع شهرستان کوهرنگ، تیم‌های امدادی اعزام و امدادرسانی و اسکان٦٠نفر صورت گرفت. همچنین 12 دستگاه چادر میان متاثران از رانش زمین توزیع شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ماموریت نجات