دلجویی وزارت بهداشت از خانواده پرستار نیشابوری


قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت گفت: وضعیت در شهرستان نیشابور کاملا کنترل شده است و جای نگرانی نیست و دلیلی هم ندارد که چیزی را از مردم کتمان کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام و محمد میرزابیگی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در منزل پدر مرحوم رضایی ثانی حضور یافتند تا پیام تسلیت وزیر بهداشت را به خانواده مرحوم سیدمحمد رضایی ثانی ابلاغ کنند.

حریرچی در حاشیه این ملاقات در جمع خبرنگاران در پاسخ به این که آمار رسمی و قطعی مبتلایان به آنفلوآنزا چند نفر است و درباره اخبار ضد و نقیض مربوط به فوت شدگان ناشی از این بیماری در نیشابور، گفت: ما بنا نداریم که آمار هر شهرستان را اعلام کنیم؛ چراکه مثلا در نیشابور با توجه به جابجایی که به مشهد صورت می‌گیرد، آمارها متغیر خواهد بود. اما نرم‌افزاری وجود دارد که شرایط را برای نقاط مختلف کشور و شهرستان‌ها پیش‌بینی می‌کنیم و وضعیتی که ما در نیشابور داریم کاملا کنترل شده است و جای نگرانی نیست.

وی افزود: ما موردی نداریم که از مردم کتمان کنیم و هیچ دلیلی هم برای این کار نیست. اگر شیوع شدیدی داشته باشیم اولین کسانی که باید پاسخگو باشند، بنده و وزیر بهداشت و مسئولان محلی هستند. برای مرحوم رضایی نیز دو گروه پزشکی از تهران، برای بررسی آمدند و آزمایشات انجام شده و همه موارد مرگ نیز ثبت می‌شوند، به‌خصوص کسانی که مشکوک به آنفلوانزا هستند. برای این که رفتار آینده ویروس را بدانیم و پیش‌بینی کنیم، نمونه‌گیری کرده و ثبت کشوری می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درباره کمبود امکانات در نیشابور و همچنین بخش ایزوله تنفسی این شهرستان عنوان کرد: بخش ایزوله تنفسی ساخته شده و در مراحل تجهیز است. توسعه اورژانس را نیز خواهیم داشت و در آینده نزدیک کلنگ بیمارستان 320 تخته نیشابور خواهد خورد. بنای ما بر این است که حداقل سفر و جابجایی را مردم برای دریافت خدمات پزشکی داشته باشند.

حریرچی درباره درگذشت مرحوم رضایی ثانی نیز اظهار کرد: نمونه‌ها بررسی شده و فوت وی به علت مبتلا شدن به بیماری و ویروس H1N1 به دلیل مواجهه با مبتلایان بوده است؛ گرچه این اتفاق بسیار دردناک و ناراحت‌کننده است ولی تحلیل پیچیده‌ای ندارد. این پرستار فداکارانه به تمام بیماران خدمت می‌کرده در مواجهه با بیماران، به این ویروس مبتلا شده است و این نوع اتفاقات در همه‌جا می‌افتد اما امیدواریم به حداقل برسد.

گفتنی است؛ در این دیدار پیام وزیر به صورت لوحی به همسر آن مرحوم تقدیم شد. پدر مرحوم رضایی نیز از مردم و همکاران فرزندش به خاطر ابراز همدردی تشکر کرد.

محمد رضایی، پرستار بیمارستان 22 بهمن نیشابور بود که چند روز گذشته حین خدمت به مبتلایان به بیماری آنفلوانزای H1N1 به این بیماری دچار شده و در گذشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خبر20:30 - معاون پرستاری وزارت بهداشت - کمبود پرستار