ورزش شدید از ابتلا به سرطان پروستات بدخیم جلوگیری می‌کند


مطالعاتی که به بررسی هزاران فرد پرداخته است نشان داد که ورزش شدید و زندگی سالم از پیشرفت سرطان‌های مهلک پروستات تا 68 درصد جلوگیری می‌کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت MNT، بیشتر سرطان‌های پروستات خوش خیم هستند و تعداد کمی از آنها زندگی فرد مبتلا را تهدید می‌کنند. با این حال تعداد کمی از سرطان‌های پروستات به استخوان و دیگر ارگان‌ها منتقل می‌شوند و خطرناک هستند.

در مطالعاتی که اخیرا در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شد محققان اطلاعات مربوط به دو تحقیق در آمریکا را بررسی کردند. در یکی از این مطالعات 42 هزار فرد بین 40 تا 75 سال و در دیگر مطالعات 20 هزار فرد بین 40 تا 84 سال بررسی شدند.

محققان دریافتند افرادی که زندگی سالم تری دارند و ورزش شدید انجام می دهند 68 درصد کمتر در معرض خطر سرطان پروستات وخیم قرار دارند.

یکی از اساتید دانشگاه‌ هاروارد می‌گوید جالب است که ورزش و فعالیت شدید بیشترین تاثیر را بر جلوگیری از سرطان پروستات وخیم دارد. افرادی که فقط فاکتور ورزش شدید در حدی که عرق کنند را سه بار در هفته‌ در زندگی داشته باشند و بالای 60 سال سن داشته باشند، 34 درصد کمتر به سرطان پروستات وخیم مبتلا خواهند شد.

همچنین محققان دریافتند افراد بالای 60 سالی که هفت بار در هفته‌ گوجه فرنگی مصرف کنند 15 درصد کمتر به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند. مصرف یک بار در هفته‌ روغن ماهی نیز 17 درصد از احتمال ابتلا به سرطان پروستات می‌کاهد.

حدود یک هفتم مردان دچار سرطان پروستات می‌شوند.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
زنگ خطر ابتلا به سرطان در یزد و ابتلای سالانه 1500 نفر به سرطان