آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



غذای اصلی/ «پای دریایی»؛ پیش غذای کلاس بالا، برای مهمان های با کلاس!


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.09.02 - 09:30

غذای اصلی/ «پای دریایی»؛ پیش غذای کلاس بالا، برای مهمان های با کلاس!

برترین ها/ اگر عاشق ماهی هستید و همیشه به دنبال دستور غذاهای جدید و متنوع با ماهی هستید، پای ماهی را امتحان کنید. این پای، هم یک شام سبک است هم یک پیش غذای کلاس بالا و مناسب برای مهمانی های شیک و مجلسی.
چی لازم دارم:
500 گرم ماهی سفید
250 گرم ماهی سالمون
250 گرم میگو
2 عدد هویج
2 عدد ساقه کرفس
2 ق س جعفری خرد شده
1 پیمانه پنیر چدار رنده شده
2 ق س آرد سفید
1 ق س آب‌لیمو
1 کیلوگرم سیب‌زمینی
50 گرم کره
4 /1 پیمانه شیر
به میزان لازم نمک و فلفل
چطور بپزم:
1. سیب‌زمینی‌ها را بپزید، پوستشان را بگیرید، آنها را داخل یک ظرف بریزید و به کمک گوشتکوب له شان کنید. کره، شیر و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کرده ، خوب هم بزنید تا پوره سیب‌زمینی آماده شود.
2. ماهی ها و میگو را پاک کرده ، آنها را خرد کنید. در یک کیسه نایلونی تکه های ماهی، میگو و آرد را بریزید و خوب تکان دهید تا کاملا آغشته به آرد شوند، سپس آنها را داخل یک ظرف بریزید. نمک، فلفل و آب‌لیمو هم داخل ظرف بریزید و تکه‌های ماهی و میگو را کاملا آغشته به مواد کنید.
3. یک ظرف مناسب برای پای انتخاب کنید، سپس تکه‌های ماهی و میگو را داخل آن بچینید. هویج را بشویید، پوست آن را بگیرید و سپس رنده کنید. کرفس را هم بعد از شست‌وشو رنده کنید. حالا کرفس و هویج خرد شده را روی تکه‌های ماهی و میگو بریزید. پنیر و جعفری را هم روی مواد بریزید.
4. در انتها پوره سیب زمینی را با قاشق روی مواد بریزید، فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید و ظرف را به مدت 40-35 دقیقه داخل فر قرار دهید تا ماهی و میگو کاملا بپزد و پای آماده شود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
کلاس آشپزی : پخت غذای سیمزی !