تهیه نقشه‌های یک دو هزارم برای 18 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی


رییس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: سازمان نقشه‎برداری با سازمان امور اراضی کشور برای تهیه نقشه‎های یک دو هزارم ۱۸ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تفاهم‌نامه‎ای منعقد کرده است.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه لرستان، دکتر علیرضا آزموده اردلان، اهمیت اطلاعات مکانی برای توسعه کشور و لزوم هماهنگی بین دستگاه‎های اجرایی در تولید آن و اهمیت به اشتراک‌گذاری آن برای تصمیم‎گیری‎های صحیح بر مبنای داده‎های تمام مکانی مختلف در تمام دستگاه‎های اجرایی را از اهداف سفر به لرستان برشمرد و اظهار کرد: لازم است پایگاهی که نقشه‎ها و اطلاعات مکانی لازم را به‎صورت متمرکز در اختیار بخش‎های اجرایی قرار دهد، ایجاد شود.

رییس سازمان نقشه‎برداری کشور با تاکید بر این‌که با ایجاد این پایگاه نقشه‎ها دیگر به‎صورت پراکنده تهیه نمی‎شوند، افزود: متمرکز کردن نقشه‎ها و اطلاعات مکانی باعث صرفه‎جویی در هزینه‎ها و ایجاد یکنواختی در دقت نقشه‎ها می‌شود.

وی گفت: سازمان نقشه‎برداری با سازمان امور اراضی کشور برای تهیه نقشه‎های یک دو هزارم ۱۸ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تفاهم نامه‎ای منعقد کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان در تهیه نقشه‎های اراضی کشاورزی موفق عمل کرده و این مهم را در اولویت قرار داده است، یادآور شد: هنگامی‎که سخن از توسعه به میان می‎آید، این حاصل نمی‎شود مگر اینکه از ظرفیت‎های سایر استان‎ها همچون لرستان نیز استفاده شود.

رییس سازمان نقشه‎برداری کشور با بیان اینکه بخش کشاورزی لرستان دارای قابلیت‎های زیادی است که نیاز است این استان را برای تهیه نقشه‎های اراضی در اولویت قرار دهیم، تصریح کرد: قطعا با تهیه این نقشه‎ها بخش کشاورزی لرستان وضعیت بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نقشه برداری هوایی اراضی کشاورزی