آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



غذای اصلی/ «کتلت مرغ و قارچ»؛ ساده اما خوشمزه


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.19 - 18:17

غذای اصلی/ «کتلت مرغ و قارچ»؛ ساده اما خوشمزه

آخرین خبر/ چی لازم دارم:
مرغ چرخ شده 500 گرم
قارچ 500 گرم
پیاز 1 عدد
تخم مرغ 2 عدد
آرد سفید 1/2 لیوان
پودر سوخاری یا خرده نان 1/2 لیوان
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه مقدار لازم
چطور بپزم:
قارچ ها را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس قارچ ها را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شوند ( میتوانید قارچ ها را چرخ کنید ).
داخل کاسه ای مرغ چرخ شده ، قارچ میکس شده ، تخم مرغ ها ، آرد سوخاری یا خرده نان ، پیاز رنده شده ، روغن زیتون ، نمک و فلفل بریزید و خوب مخلوط کنید تا مایه کتلت یکدست شود.
آرد سفید را داخل کاسه ای بریزید ، با قاشق از مایه کتلت بردارید و داخل آرد بیندازید سپس بردارید و با دست تان به کتلت شکل دهید ( آرد برای جلوگیری از چسبندگی کتلت به دست میباشد و میتوانید به جای آرد دست تان را در سفیده تخم مرغ یا آب هم بزنید ).
داخل ماهیتابه مقدار کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود سپس به نوبت کتلت ها را داخل ماهیتابه قرار دهید ، پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته و طلایی شود سپس کتلت ها را با نان و سالاد سرو کنید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
‫یک غذای عالی و خوشمزه که حتی بچه ها هم عاشقش می شوند - کتلت مرغ و سیب زمینی پنیری‬‎