موضوع مهم کنونی، توجه به اخلاق، عدالت و آزادی است


دبیرکل مجمع نیروهای خط امام موضوع مهم کنونی را توجه به اخلاق، عدالت و آزادی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خراسان، حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه‌ای در چهارمین و آخرین نشست‌ «از فریاد تا آرزو» که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و به مناسبت ایام الله دهه فجر در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: انقلاب ما، به معنای واقعی انقلاب بود. حتی خبرنگارانی که از خارج از کشور آمده بودند، در رسانه‌های خود اعلام کردند که انقلاب ایران به معنای واقعی کلمه، انقلاب است. در آن زمان موضوع مهمی که وجود داشت، بحث اخلاق و مهربانی مردم با یکدیگر بود. داستان‌های شنیدنی آن دوران را حتما شنیده‌اید که رانندگان حتی در تصادف‌ با یکدیگر گذشت می‌کردند و روی یکدیگر را می‌بوسیدند.

وی افزود: البته اتفاقاتی که گروهک‌ها با اقدامات مسلحانه در جامعه به وجود آوردند موجب شد تا مدیران و مسئولان از حالت اولیه خارج شوند و میان مسئولین و مردم فاصله به وجود آمد. اعدام‌ها و دستگیری‌ها هم قرار بود تنها در خصوص حکومت قبلی و نظامیانی باشد که در خشونت‌ها و جنایت‌های گذشته دست داشتند اما این گروهک‌ها و اقدامات‌شان باعث شد که در مقابل تیراندازی‌های‌شان به مردم، حکومت با آنها قاطعانه برخورد کند.

خامنه‌ای با بیان اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعارهای انقلاب بود که معتقدم این روزها از سوی برخی تا حدودی نادیده گرفته می‌شوند، تصریح کرد: موضوع مهم کنونی از نظر من، توجه به شعار اخلاق، عدالت و آزادی است که البته هیچ ربطی به انتخابات ندارد و شعاری دائمی است نه فصلی و موسمی.

وی افزود: اعتقاد ما این است که هیچ مصلحتی اعم از اهداف سیاسی، تبیین مسیر آینده و ... مهمتر از این سه کلمه نیست و نباید بدان خدشه‌ای وارد شود. حتی به هوای توجه به توسعه و رونق نباید خدشه‌ای به این گفتمان وارد کنند. این حق مردم است که بخواهند آرمان هریک از جریانات سیاسی را بدانند و سوال بپرسند. چارچوب رفتار و افکار ما باید همین باشد. نباید فراموش کنیم که اگر گفتمان مبتنی بر اخلاق را رعایت کنیم خود به خود توسعه به وجود می‌آید.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تاکید کرد: در کشورهای دیگر دنیا نیز اگر بنگرید، شاید برای دیگران عدالت و اخلاق نداشته‌ باشند اما برای درون کشور خود به صورت جدی این مساله را رعایت می کنند و همین رعایت کردن، خود به خود توسعه را برای این کشورها پدید آورده است. عده‌ای اعتقاد دارند عدالت پایه دو رکن دیگر است که البته بنده موافق هستم که اخلاق رکن مهمتری است. فراموش نکنید که همواره ملاک ما 14 معصوم هستند.

خامنه‌ای تاکید کرد: همواره بحث‌هایی همچون دروغ و تهمت بوده‌است، پدر دکتر شریعتی در خصوص فرزندش نقل می‌کرد، وقتی دکتر شریعتی کتاب فاطمه‌فاطمه است را به پایان رساند، به قدری روی جزوات و مقالاتش گریه کرده‌بود و از خود بی‌خود شده‌بود که قابل توصیف نبود، همین دکتر شریعتی که اهل تسنن به وی لقب شیعه متعصب را داده‌بودند درون کشور به شیعه نبودن متهم شده‌بود. پس ملاک‌ها و معیارها مشخص است ولی افرادند که تفکرشان فرق می‌کند.

خامنه‌ای در خصوص اینکه اصلاح‌طلبان چه برنامه‌ای دارند تا رفتاری مانند رویدادهای شورای شهر تهران رخ ندهد، گفت: با توجه به رد صلاحیت هایی که صورت گرفته‌است، قطعا کار سختی در بستن لیست مورد نظر خود در شهرها داریم اما بررسی‌های لازم را سعی می‌کنیم داشته‌باشیم تا امکان رخ‌دادن چنین اتفاقی را به حداقل برسانیم. در کل باید بگویم که امکان بروز چنین اتفاقی با توجه به رد صلاحیت گسترده‌ای که صورت گرفت، هست.

وی همچنین در خصوص اینکه اصلاح‌طلبان به چه اندازه می‌توانند کرسی‌های مجلس را به دست آورند، گفت: باز هم نمی‌توانیم نظر قطعی دهیم زیرا رد صلاحیت‌ها، توانایی پیش‌بینی را از ما گرفته‌است. تنها باید روی فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم تلاش کنیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
توجه نماز گزار به اخلاق و رفتار اجتماعی..!! مهم