فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



امام جمعه شهركرد:اعتكاف فرصتی برای قرار گرفتن در مسیر خداست


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام ، عصر شنبه در دیدار با مکتعفین دانش آموز و دانشجو افزود:حضور در اعتکاف یکی از مصادیق بارز عبادت و بندگی به محضر خدای متعال است و آن چه که خدای متعال از بندگان می خواهد عبادت و بندگی به درگاه اوست که این عبادت و بندگی دو معنای عام و خاص دارد؛ معنای عام عبادت، یعنی مطابق فرمان الهی زندگی کردن و معنای خاص عبادت، انجام واجبات و ترک محرمات الهی است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام در تبیین عبادت به معنای عام گفت: عبادت به معنای عام همه زندگی انسان ها را شامل می شود بدین معنا که خدای متعال از تمامی بندگان می خواهد تمام ثانیه های عمرشان را آن گونه ای برنامه ریزی کنند که خدا می خواهد.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر ضرورت پرداختن به عبادت خاص تصریح کرد: انسان به طور حتم باید یک ساعتی از عمر زندگی خودش را برای ارتباط با خدای متعال قرار بدهد و اعتکاف یکی از عرصه های برقراری ارتباط بنده با خدای خودش است.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: عبادت خاص انسان با خدا زمینه ای برای رسیدن انسان به عبادت عام است بنابراین اگر ارتباط خاص و ویژه انسان با خدای متعال وجود نداشته باشد به طور قطع ارتباط عام هم محقق نخواهد شد و در نهایت سبک زندگی انسان سبک زندگی الهی و خدایی نخواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر انس و الفت همیشگی با خدای متعال تصریح کرد: هر کس بنده تمام عیار خدا بشود، خدا به او استقلال می بخشد زیرا اگر انسان به جایی رسید که از غیر خدا بی نیاز شد و تنها به خدای متعال و لطف و رحمت او دل بست، دیگر کاستی و ضعف در زندگی خود مشاهده نخواهد کرد و روزی اش در دست آدم های بیگانه و دشمنان نخواهد افتاد.
امام جمعه شهرکرد معتکفان را به بهره گیری از فرصت بسیار مغتنم اعتکاف و ماه رجب و سپس ماه های شعبان و رمضان توصیه کرد و گفت: بکوشید با دعا، قرائت قرآن و اقامه نماز اول وقت و انجام واجبات و ترک محرمات الهی، ارتباط خود را با خدای متعال مستحکم کنید و اجازه ندهید هیچ چیز شما را از خدای متعال و بندگی به درگاه او غافل کند که اگر خدای نکرده این چنین شد به طور قطع خسارت و ضایعه ای بزرگ خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که برنامه ریزی برای انجام عبادت خاص در طول روز باید یکی از دستاوردها و خروجی اعتکاف باشد گفت: اعتکاف باید این دستاورد را برای شما داشته باشد که بتوانید یک برنامه منظم و ویژه برای انجام عبادت خاص با خدای متعال را داشته باشید و در آن وقت هیچ کاری دیگر انجام ندهیم و تنها تمرکز بر عبادت و بندگی با خدای متعال داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه فرصت اعتکاف باید مختص به عبادت و توجه بیشتر به خداوند متعال باشد، گفت: یکی دیگر از آثار و دستاوردهای اعتکاف برای شما معتکفین باید این باشد که گناه و معصیت در مرئی و منظر شما برای همیشه زندگی قبیح بماند و لذت عبادت آن چنان در کام شما قرار گیرد که زین پس با شوق و ذوق ویژه به سمت عبودیت با پروردگار خود بروید..
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که جهان اسلام امروز به دعای شما نیازمند است گفت: به برکت دعای شما معتکفان باید توطئه و نفاق دشمنان علیه نظام، انقلاب و جهان اسلام برطرف شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در جمع معتکفان خواهر دانشگاه شهرکرد و معتکفان خواهر و برادر اتحادیه های انجمن های اسلامی داش آموزان استان با اشاره به استقبال کم نظیر مردم به ویژه جوانان از مراسم معنوی اعتکاف، این رویکرد را بسیار باارزش دانست و گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران عمل زیبا و ارزشمند اعتکاف در کشور احیا شد و خوشبختانه در استان ما نیز جایگاه خوبی پیدا کرده است که باید قدر این ایام و مراسم اعتکاف را دانست.
امام جمعه شهرکرد ماه رجب را ماه بندگی و عبودیت دانست و گفت: خدای متعال ماه رجب و در پی آن شعبان و سپس رمضان را برای بندگان قرار داده است تا بندگان او بیشتر از نور ایمان بهره مند شوند و در مسیر توحید استواری و ثبات قدم پیدا کنند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام اعتکاف را واسطه ای برای کسب نورانیت و ثبات یافتن در مسیر حق خواند و افزود: تنها چیزی که به انسان استواری و استحکام در راه و هدف می بخشد، ایمان است؛ اگر انسان توانست تا آخرین لحظه عمر خودش گوهر ایمان را در دل و درون خودش نهادینه و حفظ کند قطعا رستگار خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: رستگاری انسان تنها و تنها در سایه حفظ و ماندگاری گوهر ایمانی است که خدای متعال از روز اول خلقت آدم در وجود او قرار داده است.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این کم رنگ شدن گوهر ایمان در وجود آدمی، آسیب و خطر جدی برای انسان است گفت: هر زمانی که نور ایمان در وجود انسان کم رنگ شد، انسان در سختی ها و لغزش گاه ها درماند و آسیب دید.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ایمان در وجود آدمی را مصونیت بخش انسان در برابر خطرات و آسیب ها دانست و تصریح کرد: گوهر ایمان، همراهی همیشگی و ماندگار برای انسان است که او را از انحراف ها، لغزش گاه و دشمنان ظاهری و باطنی محافظت و صیانت می کند و اجازه نخواهد داد که انسان در دام انحراف ها و توطئه های دشمنان و مستکبران بیفتد.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: اگر امروز در جامعه با انواع انحراف ها و کج روی ها مواجه هستیم و حتی آدم های باسابقه نیز از مسیر حق و حقیقت منحرف می شوند همه بخاطر آن است که گوهر ایمان در وجود آن ها رنگ باخته و با خدا صادق نیستند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام اعتکاف را یکی از عرصه های مهم کسب و رشد ایمان دانست و تصریح کرد: معتکفان باید از فرصت مغتنم و ارزشمند اعتکاف در جهت أنس با خدای متعال به واسطه قرائت قرآن، اقامه نماز اول وقت، مفاتیح، صحیفه سجادیه و بیان اذکار الهی بهره ببرند و دل خودشان را با خدا گره بزنند و ظلمت و تاریکی را از دل و جان بیرون کنند و نورانیت و صفا در درون جا بدهند.
امام جمعه شهرکرد بر انجام واجبات و ترک محرمات تاکید کرد و گفت: بکوشیم در انجام واجبات و ترک محرمات به شدت مقید و پایبند باشیم و اعمال واجب را با گره زدنشان به نور ایمان، درست و به موقع انجام بدهیم و بدانیم که اگر این سرمایه را برای خود رقم بزنیم رستگار خواهیم بود و دچار گرفتاری ها و انحرافات نخواهیم شد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به جنگ نرم که هم اکنون بر ضد نظام اسلامی در جریان است گفت: امروز جامعه ما به ویژه جوانان، با حوادث و هجمه های پی درپی دشمنان به وسیله ابزار رسانه و فضای مجازی مواجه هستند که اگر گوهر ایمان در وجود جوانان ما وجود نداشته باشد در این لغزش گاه فرو خواهند رفت و تسلیم دشمن خواهند شد بنابراین از فرصت اعتکاف برای تجهیز و تقویت بُعد ایمانی و معنویت خود استفاده کنید.
به گزارش ایرنا،امسال بیش از 10 هزار نفر در 160 مسجد در چهارمحال و بختیاری در آیین معنوی اعتکاف حضور یافتند.
2097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اعتكاف مسیر و زمینه ای برای توبه و بازگشت به معنویت است