سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشور بزودی در زمینه ماده نفلین و پودر آلومینا خودکفا می شود


مهدی کرباسیان عصر چهارشنبه در شورای اداری آذربایجان شرقی در پاسخ به درخواست های استاندار آذربایجان شرقی، ضمن وعده های خوش برای توسعه بیشتر صنعت و معدن منطقه اظهار داشت: کارخانه نفلین سنیت سراب به زودی نه تنها نیاز کشور به ماده نفلین و پودر آلومینا را برطرف می کند بلکه زمینه صادرات این محصول به خارج از کشور نیز فراهم می شود.
وی اضافه کرد: اخیرا قراردادی 10میلیون یورویی با کشور آلمان برای طراحی این پروژه انجام دادیم که آذرماه امسال این طرح را تحویل می گیریم.
وی اظهار کرد: فاز شناسایی مواد معدنی در پهنه اکتشافی چاراویماق 72 درصد پیشرفت دارد و فولاد میانه نیز تا آذرماه سال آینده به بهره برداری می رسد و در طرح نفلین سنیت آذرشهر در خصوص جایگزینی کاتالیست ها که جزو مواد وارداتی ماست، سرمایه گذاری می کنیم.
کرباسیان با بیان اینکه مس فولاد میانه تا آذرماه سال آینده به بهره برداری می رسد،افزود: مس آذربایجان نیز با هدف ایجاد استقلال عمل ، صاحب هیات مدیره شده اما هنوز آن چیزی که می خواهیم نشده و همچنین تا کنون نتوانستیم با بورس به توافق برسیم.
وی خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم مس آذربایجان را همانند مس کرمان به بورس ببریم و قول می دهم پیگیری هایمان را در این خصوص و توسعه مس آذربایجان چندین برابر کنیم .
کرباسیان با اشاره به ظرفیت های بالای معدنی آذربایجان شرقی، تاکید کرد: این استان به لحاظ معدنی بسیار غنی است و بر این اساس باید کار اکتشافی انجام شود و فاز شناسایی مواد معدنی در پهنه اکتشافی چاراویماق انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آلومینیوم در دنیا به علت سبک بودن و صرفه اقتصادی جایگزین فولاد می شود،گفت: برای تولید آلومینیوم، پودر آلومینیوم و گاز نیاز است، به لحاظ منابع گازی نعمت الهی شامل حال کشور است اما پودر آلومینیوم را می توان از نفلین سنیت به دست آورد که این کار در آذربایجان شرقی انجام می دهیم .
وی با اشاره به اینکه شش میلیارد تن نفلین سنیت در معادن منطقه آذربایجان داریم و می توانیم کارهای بزرگی با این ذخایر درکشور انجام دهیم، اضافه کرد: یک سوم نیاز پودر آلومینیوم ایران که از' بوکسیت ' معدن 'جاجرم ' تامین می شود ، بقیه آن از معدن نفلین سنیت سراب تامین خواهد شد.
وی یادآوری کرد: شرکت روسال هم که پیش از این طرح نفلین سنیت سراب را بر عهده داشت و ایران را ترک کرده بود صبح دیروز با مراجعه معاون این شرکت به وزارتخانه درخواست مجددی در این خصوص داشتند.
3093/ 1495 /1596

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تولید هشتاد هزار تن پودر آلومینا در مجتمع جاجرم خراسان