سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیست و نهمین سالگرد قائم مقام لشكر 25 كربلای مازندران برگزار شد


در این مراسم كه آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز حضور داشت ، سردار كمیل كهنسال از فرماندهان دوران دفاع مقدس و از مستشاران نظامی جنگ با تكفیری‌ها در سوریه سخنرانی و مجتبی رمضانی مداحی كرد.
علی نبیان معاون عمرانی استاندار و مدیران كل ثبت احوال ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیركل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران ، جمعی از فرماندهان و جانبازان دفاع مقدس ، خانواده های شهدا و جمع كثیری از مردم شهرستان های نكا ، بهشهر و میاندرود هم در این مراسم حضور داشتند .
سردار كهنسال در این مراسم با گرامیداشت نام و یاد شهدا گفت: مسیر عزت، شرف و اقتدار ما در گرو خون پاك شهدا و ولایت مداری آنان است.
وی افزود: راه و مسیر شهدا بهترین راه برای بیداری و دوری از غفلت و گمراهی است كه باید با تاسی از آنان در راه درست و جاده اصلی اسلامی گام برداریم.
سردار كهنسال با بیان اینكه شهدای ما با تاسی از امام علی(ع) و سیدالشهدا با ظلم و گمراهی مبارزه كردند، یادآور شد: همه عظمت شهدا از قرآن و عترت و تاسی به اهل بیت و ولایتمداری آنان بوده است كه باید درس عبرت برای همگان باشد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس از سردار طوسی به عنوان آئینه تمام نمای استقامت و بردباری، شجاعت و اخلاق نام برد و گفت : شهید طوسی قوت قلب و روحیه بخش رزمندگان در طول دفاع مقدس بود.
سردار سرلشكر محمدحسن قاسمی طوسی در سال 1337 در روستای طوس كلا از توابع شهرستان نكا در مازندران در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد.
شهید طوسی از همان آغاز دوران جوانی در كنار فراگیری تعالیم اسلامی و مذهبی علاقه وافری به بالا بردن سطح بینش سیاسی خود داشت و به همین جهت در هیات های مذهبی پیش از انقلاب حضوری فعال و تعیین كننده داشت و از انقلابیون قبل انقلاب بود كه فعالیت های مختلفی را علیه نظام پهلوی انجام داده بود.
این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حفظ دستاوردهای آن ابتدا در كمیته انقلاب اسلامی شهرستان نكا مشغول به كار شد و سپس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ساری ثبت نام كرد و به انجام خدمت شبانه روزی مشغول شد.
وی با شروع جنگ تحمیلی در سال 59 لحظه ای در انجام تكلیف درنگ نكرد و به عنوان فرمانده نیروهای اعزامی از استان مازندران در منطقه سر پل ذهاب حضور یافت و پس از مأموریت های مختلف به دلیل شجاعت و لیاقتی كه از خود در میدان عمل نشان داده بود به فرماندهی عملیات سپاه ساری منصوب شد.
وی در این مقطع از عمر پر بركت خویش به درهم كوبیدن لانه های فساد منافقین كوردل ، چریك های فدایی ، توده ای ها و سایر گروهك های چپ و راست پرداخت و طومار فعالیت های مذبوحانه آنان را درهم پیچید .
در زمانی كه منافقان كوردل از راه جنگل، حمله به مازندران را آغاز كردند، سردار طوسی با مسئولیت فرماندهی قرارگاه عملیاتی ناحیه 2 جنگل های شمال و فرماندهی عملیات سپاه منطقه 3 گیلان و مازندران با سازماندهی نیروهای گردان های رزمی و اجرای طرح شهید كلانتری به تعقیب باقی مانده ضد انقلاب در جنگل پرداخت.
در عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر در محور پل نو مسئولیت یكی از محورها و هدایت چندگردان را به سمت پل نو برعهده داشت و در همین عملیات بود كه بشدت مجروح شد.
این شهید سرافراز در سال 62 به شوق جهاد فی سبیل الله در منطقه عملیاتی والفجر 6 ( دهلران ) حضور یافت و به عنوان جانشین قرارگاه طرح لبیك ، مسئولیت به كارگیری گردانهای طرح لبیك یا خمینی از استان های گیلان و مازندران را عهده دار شد و در سایه درخشش های فراوان در سال 63 به عنوان مسئول اطلاعات و عملیات لشكر همیشه پیروز 25 كربلا منصوب شد.
شهید طوسی در سال 64 بر اساس تدبیر فرماندهی كل سپاه ، مبنی بر شناسایی همزمان در 6 منطقه مرزی ، شناسایی بخشی از مناطق عملیاتی را برعهده گرفت.
سردار طوسی در 18 فروردین سال 1366 در سن 29 سالگی و با اصابت تركش های خمپاره عراقی ها در عملیات كربلای هشت در منطقه شلمچه به شهادت رسید و همان طور كه خود از خداوند خواسته بود گمنام شد.
پس بعد از هشت سال گمنامی در سال 1374 باقی مانده پیكر پاك و مطهر این شهید سرافراز به زادگاهش منتقل و در گلزار شهدای روستای طوسكلا در كنار همرزمان شهیدش آرام گرفت.
شهرستان 116 هزار نفری نكا در شرق استان مازندران واقع است و تاكنون 432 شهید تقدیم انقلاب كرده است.
18 فروردین ماه سالروز شهادت سردار سرلشكر محمدحسن طوسی در شهرستان نكا به نام این شهرستان نام گذاری شده است .
خانواده سردار طوسی سه شهید به نام های محمد حسن، محمدحسین و محمد ابراهیم تقدیم انقلاب كرده است .
در این مراسم از كتاب ' قلب فرماندهی' شامل زندگینامه و شخصیت سردار سرلشكر محمد حسن قاسمی طوسی رونمایی شد.
7332.1654

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سپاه كربلای مازندران