علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پژوهشگر دامغانی از باطله سنگ آهن، پوشش جاذب مگنت تولید کرد


پژوهشگر دامغانی از باطله سنگ آهن، پوشش جاذب مگنت تولید کردایرنا/ پژوهشگر دامغانی از باطله سنگ آهن، پوشش جاذب مگنت تولید کرده که بر روی تمام سطوح مختلف از قبیل دیوار ، پارچه ، سنگ و اشیاع مهندسی نامتقارن و زیر ساخت های ناهموار در رنگ های مختلف قابل اجرا است.
پژوهشگر دامغانی از باطله سنگ آهن، پوشش جاذب مگنت تولید کرد
شهرام فدائیان روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مواد اولیه این پوشش جاذب مگنت از خاک باطله سنگ آهن است که به دلیل کم عیار بودن قابلیت استحصال آهن را ندارد و دور ریخته می شود ولی در این پوشش امتزاح پلیمر ها و پیگمنهای رنگی در شرایط خاص مخلوط شده و پس از خمیری شکل بر سطوح مختلف حتی پارچه و اجسام انعطاف پذیر هم قابل اجرا است.
وی اجرای بسیار آسان ، جلوگیری از معظلات زیست محیطی ناشی از باطله مواد آهن ربایی برسطوح را از مهم ترین مزایای این پوشش جدید جاذب مگنت برشمرد.
این پژوهشگر دامغانی یادآورشد : طرح پوشش مگنت در مرکز رشد علم و فناوری به صورت آزمایشگاهی طراحی شده ودر صورت تولید انبوه هزینه های آن نصف هزینه پوشش های موجود در بازار خواهد بود.
وی ادامه داد : تولید این پوشش یک سال زمان و 150میلیون ریال هزینه شده است.
طرح پوشش جاذبه مگنت پژوهشگر دامغانی به شماره 88151 در اداره کل ثبت اختراعات کشور به ثبت رسیده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
کارخانه تولید آهن از سنگ معدن آهن