‌تلفیق دانش نوین و سنتی کشاورزی سبب افزایش درآمد کشاورزان می‌شود


مدیر جهادکشاورزی صومعه سرا گفت: انتقال نوآوری و فرآیندها به کشاورزان سبب تلفیق دانش نوین و سنتی کشاورزی و در نتیجه افزایش درآمد اقتصادی کشاورزان می‌شود.

مهندس احمد پادیاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، از بازدید بالغ بر 50 نفر از کشاورزان پیشرو و جوانان شهرستان صومعه‌سرا از مشاغل و طرح‌های اقتصاد مقاومتی طی روزهای اخیر خبر داد و اظهار کرد: توسعه روستایی در سطح روستاها موجب افزایش هزینه‌های روزمره کشاورزان می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت بهره‌مندی کشاورزان از سرمایه‌های خدادادی میان تولید، درآمد و هزینه‌های زندگی همخوانی وجود نخواهد داشت، افزود: در این راستا جهاد کشاورزی با همکاری سپاه ناحیه صومعه‌سرا اقدام به شناسایی استعدادها و توانمندی‌های بخش کشاورزی در سطح روستا کرده است تا بر این اساس آموزش‌های لازم را به جوانان روستایی و کشاورزان شهرستان ارائه دهد.

پادیاب خاطرنشان کرد: آموزش کشاورزی و انتقال نوآوری‌های کشاورزی از برنامه‌های مهم و کاربردی جهادکشاورزی صومعه‌سرا است، چرا که انتقال نوآوری و فرایندها به کشاورزان سبب تلفیق دانش نوین و سنتی کشاورزی و در نتیجه افزایش درآمد اقتصادی کشاورزان می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا در پایان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پرورش قارچ خوراکی،اردک بومی، مرغ بومی، انواع کشت تلفیقی، سبزیکاری و... برای کشاورزان شهرستان اشاره و اظهار کرد: هدف اصلی اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی در سطح روستاها بر اساس منویات مقام معظم رهبری در جهت رسیدن به خودکفایی، ارتقای تولید، درآمد و عدم وابستگی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
از بانک کشاورزی به کشاورزان بدهکار