سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ورود پناهجویان به یونان برغم توافق ترکیه واتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد


ورود پناهجویان به یونان برغم توافق ترکیه واتحادیه اروپا همچنان ادامه داردایرنا/ صدها نفراز پناهجویان و آوارگان جنگی عمدتا سوری با وجود آغاز اجرای توافقی بین المللی برای بازگرداندن پناهجویان به ترکیه، روز یکشنبه از طریق دریا وارد یونان شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از آتن، برغم اجرای رسمی توافق بین ترکیه و اتحادیه اروپا، روند بازگرداندن پناهجویان هنوز عملا آغاز نشده است.
مقام های یونانی و ترکیه قرار است امروز (دوشنبه) مذاکراتی را در این زمینه انجام دهند و یونان همچنان منتظر ورود دو هزار و 300 نفر از کارشناسان اروپایی از جمله مترجم ها، برای کمک به اجرای توافق است.
سخنگوی مرکز دولتی هماهنگی بحران پناهجویان یونان تایید کرد که هیچ یک ازکارشناسانی که اتحادیه اروپا برای کمک به اجرای توافق وعده داده بود، هنوز وارد یونان نشده اند.
وی گفت: توافق اتحادیه اروپا وترکیه اجرایی شده است اما تااجرای عملی باید صبر کرد. یونان سهم خود را در آماده کردن اردوگاه های موقت برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان انجام داده است.
درعین حال، اتحادیه اروپایی اعلام کرده که هر پناهجوی تازه واردی به یونان از این پس ممکن است بازگردانده شود.
دستکم 875 نفر از پناهجویان جدید که بیشتر آنها سوری، عراقی و افغان هستند، از بعد از ظهر روز شنبه تا سپیده دم روز یکشنبه (دیروز) وارد چهار جزیره دریای اژه یونان در نزدیکی ساحل ترکیه شدند.
طرح اتحادیه اروپا و ترکیه که روز جمعه مورد توافق قرار گرفت، توقف قاچاق انسان از طریق انتقال پناهجویانی به ترکیه را هدف قرار می دهد که صلاحیت آنها برای دریافت پناهندگی رد شده است.
کشورهای اروپایی به عنوان بخشی از توافق حاصل آمده، به طورمستقیم پناهجویان را از 4 آوریل (16 فروردین) از ترکیه خواهند پذیرفت.انتظار می رود چنین توافقی، پناهجویان را از تلاش برای عبور از مسیر خطرناک دریای اژه با استفاده از قایق های شکننده و غیرمحکم خود باز دارد.
ترکیه به ازای این اقدام اتحادیه اروپا باید تلاش های خود را برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی تشدید کند.براساس توافق حاصل آمده، آنکارا 6.6 میلیارد دلار به ازای مدیریت پناهجویان در خاک این کشور دریافت خواهد کرد.
این توافق می تواند در ادامه به سفر ترک ها به اروپا بدون نیاز به دریافت روادید منتهی شود و جان تازه ای به مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا ببخشد.
ترکیه، تاکنون میزبان دو میلیون و 700 هزار نفر آواره جنگی از سوریه است و اولین مقصد ورود پناهجویان به اروپا محسوب می شود. این در حالیست که یونان به دلیل هجوم پناهجویان تحت فشار بیشتری بوده است.
از ابتدای سال گذشته میلادی تاکنون بیش از یک میلیون پناهجو و آواره جنگی عمدتا از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا وارد اروپا شده اند. ورود این عده که مسبب اصلی آنها سیاست های مداخله جویانه غرب و آمریکا بوده است، اروپا را با بحرانی بی سابقه از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون مواجه کرده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
درخواست یونان از اروپا برای کمک بشردوستانه به پناهجویان