سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستورالعمل اجرایی «شانزدهمین دوره مسابقات فرهنگی ـ هنری پرسش مهر» ابلاغ شد


به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با صدور دستورالعملی به استان‌ها و مدارس خارج از کشور، دستورالعمل اجرایی «شانزدهمین دوره مسابقات فرهنگی ـ هنری پرسش مهر» را ابلاغ کرد.

 این دستورالعمل پس از طرح سوال رئیس جمهور در مراسم بازگشایی مدارس در اول مهر ماه سال 94 با عنوان «بعد از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، چه فرصت‌هایی

پیش روی ما هست و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت‌ها استفاده کنیم ؟» در اجرای ابلاغیه شماره 158095 به تاریخ ششم آبان ماه 94 وزیر آموزش و پرورش صادر شده است.

در مقدمه این دستورالعمل آمده است: وزارت آموزش و پرورش با هدف «ارتقای سطح آگاهی»، «پرورش روحیه مشارکت جویی و پرسشگری»، «آشنایی با آسیب‌ها و علل عقب ماندگی کشور»، «آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی» و «ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری»، فراخوان پرسش مهر ریاست محترم جمهوری را در سطوح دانش‌آموزان، دانشجومعلمان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان سراسر کشور و نیز دانش‌آموزان و فرهنگیان مدارس ایرانی خارج از کشور برگزار می‌کند.

دانش‌آموزان دختر و پسر همه دوره‌های تحصیلی به جز دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی، معلمان تمام دوره‌های تحصیلی، دانشجومعلمان، دانشجویان شاغل در پردیس‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان، اولیای دانش‌آموزان، مخاطبین این دستورالعمل هستند و تمام دانش‌آموزان متوسطه دوم و معلمان از سطح مدرسه تا کشور و سایر مخاطبین صرفاً تا سطح استان می‌توانند در پرسش مهر رئیس جمهور شرکت کنند.

در بند «ب» این دستورالعمل آمده است: شانزدهمین پرسش مهر رئیس جمهور در عناوین فرهنگی و هنری و در بخش‌های ادبی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای دستی و تجسمی، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی و هنرهای آوایی تقسیم‌بندی شده است.

در این دستورالعمل مهلت ارسال آثار در مرحله شهرستانی تا 15 مهر، مرحله استانی 15 آذر و دبیرخانه کشوری تا 16 دی ماه تعیین شده است و کنگره ملی پرسش مهر اواخر بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

متن کامل دستورالعمل شانزدهمین «پرسش مهر» را دانلود کنید:  دستورالعمل اجرایی «شانزدهمین دوره مسابقات فرهنگی ـ هنری پرسش مهر» دستورالعمل اجرایی «شانزدهمین دوره مسابقات فرهنگی ـ هنری پرسش مهر»  

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نماهنگ سی ودومین دوره مسابقات فرهنگی هنری خراسان رضوی