علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



۲۵ استاد دانشگاه تهران در بین یک‌درصد دانشمندان برتر جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) بر اساس فعالیت ۱۰ سال اخیر پژوهشگران دانشگاه‌های مختلف به ارائه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می‌پردازد که هر دو ماه یک‌بار و براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین‌الملل به‌روزرسانی می‌شود.

بر اساس داده‌های اخیر این پایگاه، دانشگاه تهران با ۲۵ عضو هیأت‌علمی در میان یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان، در صدر دانشگاه‌های ایران به‌لحاظ فعالیت دانشمندان برتر قرار گرفت.

معیار انتخاب پژوهشگران برتر، تعداد استنادهای صورت‌گرفته به تولیدات علمی آنها در رشته‌ و حوزه‌های موضوعی بیست ودوگانه مورد ارزیابی این پایگاه است. بر همین اساس پژوهشگرانی که بر اساس مقالات چاپ‌شده خود، بالاترین استناد را داشته‌اند، مرتب‌سازی و سپس یک درصد برتر آنها، در حوزه‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند.

در گزارش اخیر این پایگاه، علی فهیم، جواد فیض، محمدرضا گنجعلی، امید بزرگ حداد، علیرضا کیهانی، علی‌اکبر موسوی موحدی، پرویز نوروزی، مسعود ربانی، سیدهادی رضوی، کرامت‌الله رضایی، رضا توکلی‌مقدم، سیدعلی ترابی، حسن یوسفی آذری، رضا محمودی، سیاوش ریاحی، فریبرز جولای، عباس زارعی هنزکی، مهدی ادیب، علی محمدی، محمود امید، شاهین رفیعی، علی اکبر صبوری، زهرا امام جمعه، فرنوش فربد و فرزانه شمیرانی از دانشگاه تهران، در لیست یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفته‌اند.


ویدیو مرتبط :
۲۵ گل برتر جهان فوتبال در سال ۲۰۱۲