رونمایی از 100 نقاشی دیده‌نشده فرانسیس بیکن


کاتالوگی از تمام آثار «فرانسیس بیکن» در سالمرگ این نقاش شهیر ایرلندی در ماه آوریل منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنیاد «فرانسیس بیکن» که اکنون پروژه 10 ساله جمع‌آوری تمام آثار این نقاش مطرح سبک اکسپرسیونیست را به پایان رسانده، قرار است این مجموعه را که شامل 100 اثر دیده‌نشده از اوست در بهار سال آینده و همزمان با سالمرگ «بیکن» منتشر کند.

نقاشی «فرانسیس بیکن»

این کاتالوگ شامل آثاری از معروف‌ترین نقاشی‌های بیکن تا نقاشی‌های کشف‌شده او در یک کلکسیون ایتالیایی است.

«فرانسیس بیکن» بسیاری از نقاش‌های خود را پیش از مرگش در آوریل 1992 نابود کرد و فقط نیمی از 584 اثر باقی‌مانده از او اکنون قابل دسترس یا در گردش هستند.

به گزارش گاردین، «مارتین هریسون» تاریخدان هنری که در 10 سال گذشته مشغول جست‌وجوی آثار «فرانسیس بیکن» بوده است در این‌باره گفت: چیزهایی که تا کنون چه خوب و چه کمتر خوب درباره «فرانسیس بیکن» نوشته شده، براساس یک‌سوم آثار او بوده و این اولین‌بار است که تمام آثار موجود او در یک جا قابل مشاهده و ارزیابی است. ما معتقدیم این کاتالوگ تأثیر ژرفی بر درک نقاشی‌های او خواهد داشت.

نقاشی «فرانسیس بیکن»

«فرانسیس بیکن» یکی از نقاش‌های نامی اکسپرسیونیست قرن بیستم است. این هنرمند ایرلندی بیشتر شهرت خود را مدیون ازشکل‌افتادگی‌های خشنی است که در بدن و چهره‌ی شخصیت‌های نقاشی‌هایش ایجاد می‌کرد. بیکن را نقاش بحران انسان مدرن پس از جنگ جهانی دوم نامیده‌اند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رونمایی از فیلم 0 تا 100 کسب و کار اینترنتی