بیانیه سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت سالروز شهادت امام عسکری(ع)


سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت شهادت مظلومانه یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع) با انتشار بیانیه‌ای این روز را به شیعیان و محبان آن امام همام تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این بیانیه آمده است:

«اشک سامرا از غم فراق خورشید یازدهم تا ظهور یوسف در پرده غیب امامت همواره جاریست. خورشیدی در پس میله‌های زندان ظلمت که حصار و حبس نیز توان آن نداشت که مانع پرتوافکنی‌اش شود و نور معرفتش نه زمین سامرا بلکه عالم هستی را روشنایی بخشید. فرشتگان همواره برای زیارتش نه هبوط بلکه عروج کرده و از نور مزارش تبرک می‌جویند.

مقتدای یازدهم شیعیان همانکه مهربانی‌هایش این خاک خشک و عطشناک را طراوت آسمانی بخشید، سجده‌گاهش کعبه خیل ملک بود. سجاده‌اش لطافت سحر را از دل زندان می‌گسترانید و کلام مسیحایی‌اش دل‌های مرده را جانی دوباره می‌بخشید و به صبحی ملکوتی بشارت می‌داد. زمین ظرفیت میزبانی از روح عرشی او را نداشت و دیوار زندان نیز دیدن ظلمی که بر فرزند زهرا می‌شد را تاب نیاورد و سرانجام مانند پدران پاکش جام شهادت را سرکشید و به نهایت قرب پروردگار نائل شد.

سلام بر تو ای یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت سلام برتو ای معصوم مظلوم که از دامان خاک به افلاک پر کشیدی. روزی خواهد رسید که عالم از پرتو آفتاب ظهور فرزندت می‌درخشد و دل مردگان و اسیران عالم از دم قدسی‌اش تا اوج عزت و آزادی پر خواهند کشید.

امروز نیز سیاه دلان از مزار نورانیت در هراسند و بر این گمان باطلند که می‌توان با تخریب حرم آسمانیت مانع تابش نور ولایت شوند اما کوردلان نمی‌دانند نوری که خداوند افروخت خاموش شدنی نیست و خورشید عشق و ولایتت تا ابد در دل محبان می‌درخشد.

سازمان تبلیغات اسلامی فرارسیدن ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) را به محضر فرزند بزرگوارش امام عصر(عج) و شیعیان و محبان آن حضرت تسلیت گفته و از خداوند منان تعجیل در فرج قائم آل محمد(ص) را مسئلت می‌نماید.»

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مداحی به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام)