برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در مردادماه ٩٥ خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه آذربایجان غربی، گفت: یازدهین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره سراسری امام رضا (ع) مردادماه ٩٥ به مناسبت میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص) حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

او اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود:‌ فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج (ع) و خواهر گرامی ایشان و امامزداگان، توسل و معجزات نیز موضوعات اصلی این جشنواره محسوب می‌شوند.

کریمی با اعلام اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی آزاد است، اضافه کرد:‌ زبان آثار ارسالی باید ترکی - آذری باشد و از هر شاعر تنها سه اثر پذیرفته می‌شود. استفاده از تمامی قالبهای شعری آزاد و ارسال آثار ارسالی به‌صورت تایپ‌شده از شرایط دیگر شرکت در این جشنواره به شمار می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: شاعران مقیم خارج از کشور می‌توانند آثار خود را به همراه تقاضای شرکت به رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در محل زندگی خود تحویل دهند یا به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.

حجت‌الاسلام کریمی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری را ٣١ تیرماه سال ٩٥ اعلام کرد و گفت:‌ تاریخ برگزاری جشنواره ١٦ مردادماه سال ٩٥ در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی تعیین شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برگزاری سیزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی 4 9