تظاهرات کردهای انگلیس در محکومیت عملیات نظامی ترکیه علیه پ.ک.ک


هزاران تن از کردهای مقیم انگلیس در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به خیابان‌های لندن آمدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این تظاهرات اعتراضی توسط یک گروه مدنی به نام" جنگ علیه کردها را متوقف کنید" در مرکز لندن برگزار شد.

در این تظاهرات علاوه بر مردم کردتبار، بسیاری از مردم غیر کرد نیز حضور داشتند.

معترضان بنرهایی با مضامین" جنگ دولت ترکیه علیه کردها را متوقف کنید"، "سکوت را بشکنید" و "داعش در ترکیه ساخته می‌شود" حمل کرده و از دولت انگلیس خواستند که با اعمال فشار علیه دولت ترکیه این عملیات را متوقف کند.

این تظاهرات در سکوت خبری رسانه‌های انگلیسی برگزار شد.

هم چنین تظاهر کنندگان از دولت انگلیس خواستند که جنبش "آزادی کردها" را غیر قانونی اعلام کند، زیرا این جنبش موانع جدی و مشکلاتی را برای ایجاد یک راه حل صلح آمیز و سیاسی ایجاد می‌کند.

مقامات ترکیه در منطقه "سور" در استان "دیاربکر" از دوم ماه دسامبر سال گذشته در جهت مبارزه علیه نیروهای حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) حکومت نظامی اعلام کرده‌اند.

اما بسیاری از فعالان حقوق بشر اعلام می‌کنند که در در گیری‌های رخ داده در این منطقه بیشتر، غیرنظامیان کشته می‌شوند و این درگیری‌ها باعث تخریب بسیاری از مساجد و بناهای تاریخی شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تظاهرات کردهای ترکیه در گردهمایی احترام به پیامبر اسلام