الگوی مصرف مناسب پیش نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی


رسیدن به ایده آل های اقتصادی به ویژه اهداف معین شده در اقتصاد مقاومتی نیازمند تدوین و اجرای الگوی مصرف مناسب است.

ساسان شاه ویسی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سطوح مختلفی در اقتصاد داخلی ایران تاثیرگذار هستند که شامل حاکمیت، بخش خصوصی، فعالان و مردم می شود و هرکدام نقش و سهم معینی را در تحقق اقتصاد مقاومتی به عهده دارند و به اندازه خود از آن سود می برند.

وی افزود: مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی حاکمیت و دولت است زیرا این ارگان الگوها و اساس شکل گیری اقتصاد در جامعه را تعریف می کنند.

شاه ویسی اظهار داشت: دولت اول باید بپذیرد در ایران قابلیت ها و استعدادهای فراوانی در حوزه های مختلف اقتصادی نهفته است که با اجرای سیاست ها و برنامه های موثر می توان از آنها در راستای تامین نیازهای داخلی استفاده کرد.

وی تصریح کرد:همچنین مجلس شورای اسلامی باید در تدوین قوانین جدید و اصلاح قوانین قدیمی اقدامات جدی داشته باشد  و در نهایت اجرای  دقیق آنها را پیگیری کند و قوه قضایه نیز در کنار آنها در جهت حفظ  حقوق عامه و بیت المال بپردازد.

شاه ویسی تاکید کرد: چرخ اقتصاد ایران در حال حرکت است اما اگر قصد داریم این روند را شتاب بیشتری دهیم باید سازو کار آن را فراهم کنیم که مبانی نظری دولت یکی از رکن های اصلی در این حوزه محسوب می شود.

وی تاکید کرد: باید سعی کرد فضای ذهنی برخی دولت مردان را از فعالیت مبتنی بر اقتصاد آزاد به سمت مبانی اقتصاد مقاومتی تغییر داد.

شاه ویسی در دست داشتن برنامه و نقشه راه را الزامی دانست و عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی باید ریل حرکت به سمت اهداف مهم اقتصادی کشور را محیا کند و بودجه را براساس سیاست هایی که مقام معظم رهبری اعلام کردند تخصیص دهند.

وی گفت: جهت رسیدن به اقتصاد مقاومتی در ایران باید این امر ضرورت محسوب شود و منابع موجود را در زمینه ایجاد اقتصاد پویا خرج کنیم.

شاه ویسی یکی از موارد مهم در اقتصاد مقاومتی را استفاده از الگوی مصرفی مناسب دانست و عنوان کرد: با در دست داشتن چنین الگویی می توانیم اقتصاد پویای خود را از ورود به عرصه های رقابتی مصرف گرایی خارج کرده و در راستای آن مصرف و هزینه های مرتبط  را تا اندازه چشمگیری کاهش دهیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اقتصاد مقاومتی و نقش علم و فناری در تحقق آن