ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ستاره جدید استقلال، روزبه سه ثانیه!


  X  

تاریخ خبر : شنبه 1394.08.30 - 14:17

ستاره جدید استقلال، روزبه سه ثانیه!

ورزش سه/ روزبه جزو 14 بازیکن تیم جوانان بود که 20 متر را زیر 3 ثانیه می دوید. آن هم با قد 191 سانتیمتری. این یعنی بالاتر از استاندارد جهانی.
روزبه چشمی روی گل دوم استقلال مقابل فولاد حرکت فوق العاده ای انجام داد. هافبک جوان و 22 ساله ای که توپ را از ساسان انصاری گرفت، چند متر به جلو برد و سپس با پاس دقیق و فوق العاده، پروپجیچ را در موقعیت تک به تک با دروازه بان فولاد صاحب توپ کرد. چشمی با قد 191 سانتیمتری روی زمین فوق العاده است و مسلط عمل می کند. نکته ای که می توان در بازی او دید و درباره اش نوشت. چشمی همراه با جابر انصاری و فرشید اسماعیلی، جزو بازیکنانی بود که مجید صالح به عنوان دستیار اول مظلومی اصرار داشت تا به استقلال بیایند و پیراهن این تیم را بر تن کنند. اعتقاد صالح حالا جواب داده و این سه بازیکن در استقلال درخشیده اند. ماجرای چشمی اما با بقیه متفاوت است. او خصوصیاتی دارد که شاید بازیکن دیگری نداشته باشد. او در این یک سال گذشته، در تیم المپیک دفاع وسط بوده و در اردوهای این تیم همیشه در این پست به بازی گرفته شده. چشمی اما در تیمهای باشگاهی اش – صبا و استقلال – همیشه در پست هافبک میانی بازی کرده و جز بازی اول این فصل در مشهد و مقابل سیاه جامکان، هرگز به دفاع وسط بازنگشته است.
چشمی که در تیم جوانان و زیر نظر اکبر محمدی رشد کرد، حالا به یکی از بازیکنان قابل فوتبال ایران بدل شده است. بازیکنی 191 سانتیمتری که از سرعت خارق العاده ای نیز بهره می برد. اکبر محمدی، مربی سابق چشمی می گوید:« روزبه جزو 14 بازیکن تیم جوانان بود که 20 متر را زیر 3 ثانیه می دوید. همراه با یوسف وکیا، علی محسن زاده، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، بهنام برزای، احمد عبدالله زاده ، احسان پهلوان و حجت صدقی. لوکا رادمن، مربی بدنساز وقت تیم جوانان وقتی از این بازیکنان تست گرفت ، از آمار خارق العاده ای که بدست آمد تعجب کرد. روزبه هم جزو بازیکنان سرعتی تیم ما بود. آن هم با قد 191 سانتیمتری. این یعنی بالاتر از استاندارد جهانی. یعنی هر بازیکنی این آمار را داشته باشد، از شرایط حضور در سطح بین المللی برخوردار است.»
محمدی درباره خصوصیات چشمی، بخصوص پاس گلی که مقابل فولاد به پروپجیچ داد اینگونه توصیح می دهد:« نمونه ای از سرعت چشمی و قدرت پا به توپ شدن او را مقابل فولاد دیدیم. او توپ را گرف و در حالی که کمتر کسی فکر می کرد پا به توپ شود، 40 متر توپ را جلو برد و با پاسی فوق العاده پروپجیچ را در موقعیت تک به تک قرار داد. این یعنی همان شرایطی که یک بازیکن برای بین المللی شدن نیاز دارد. فوتبال ما در این بخش یک سرمایه بزرگ دارد. سرمایه ای که این روزها در ترکیب استقلال و تیم المپیک می درخشد.»
محمدی ایرادهای بازی چشمی را نیز گوشزد می کند تا او زودتر بتواند پیشرفت کند:« linking ability یعنی اتصال چند مهارت به هم. روزبه باید در این بخش تقویت شود. مثلا وقتی توپ را قطع می کند بتواند حمله خوبی شروع کند و یا وقتی دربیل می زند بتواند شوت مناسبی روانه دروازه حریف کند. یعنی چند حرکت جلوتر را پیش بینی کند و بداند که باید چه کاری انجام بدهد. روزبه اگر زودتر بپرد، جهش داشته باشد، بیشتر شوت بزند و کمتر خطا کند می تواند یکی از بازیکنان بین المللی فوتبال ایران باشد. او با توجه به سن و سالش پیشرفت فوق العاده ای داشته و باز هم می تواند ادامه اش بدهد. من هم امیدوارم که او را مثل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در تیمهای اروپایی ببینم.»

نظر شما


ویدیو مرتبط :
استقلال به دنبال ستاره سومی(آبی خونمه استقلال جونمه)