سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لزوم همدلی مدیران اقتصادی استان یزد برای تشویق سرمایه گذاران


به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی این اداره کل ، حسن یاسری در جمع مدیران اقتصادی استان با بیان اینکه ثبات سیاسی و سیاستی نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری دارد اظهار داشت: در سطح کلان نشست سران کشورهای صادرکننده گاز و توافق هسته ای نشانه ای از ثبات سیاسی کشور و سیگنال مثبت به سرمایه گذاران است.
وی برگزاری نشست های منظم مدیران اقتصادی استان یزد را در ایجاد ثبات سیاستی و ارسال سیگنال مثبت به سرمایه گذران مهم توصیف و بر همدلی و همراهی با بخش خصوصی و تولیدکنندگان برای خروج از رکود تورمی تاکید کردند.
مدیرکل گمرک یزد افزود: گمرک نیز با ارائه بسته های حمایتی به تولیدکنندگان و پنجره واحد تجارت فرامرزی در صدد تقویت ارکان تولید و صادرات و تعامل سازنده با سازمان های همجوار به ویژه خانواده وزارت اقتصاد برای تسهیل فعالیت سرمایه گذاری است.
وی اثرات عملکردی گمرک را در سایر بخش های اقتصادی نظیر بورس و مالیات مهم توصیف کرد و گفت: ارائه تسهیلات از سوی گمرک باعث رشد صادرات می شود، رشد صادرات نیز علائم مثبتی به بورس ارسال می کند زیرا توسعه صادرات حکایت از آن دارد که جریان تولید و سرمایه و نهایتا صادرات در مسیر صحیح و پیشرفت قرار داشته است.
یاسری اضافه کرد: این امر در جذب سرمایه گذاران و تقویت بازار سرمایه و بورس از اهمیت بالایی برخوردار است از سوی دیگر تعامل سازنده گمرک و سازمان مالیاتی نقش مهمی در افزایش درآمدهای سازمان مالیاتی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: گمرک یزد با پرهیز از سلیقه شخصی در جهت تسهیل صادرات حرکت می کند و بدین منظور در صدد برگزاری همایشی در جهت توسعه صادرات با محوریت گمرک استان است.
** رشد مثبت اقتصاد یزد بیانگر مقاومتی بودن اقتصاد یزد است
درادامه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان در این دیدار با اشاره به پیشینه گمرک یزد و آشنایی خود با این مجموعه از بدو تاسیس تاکنون گفت: این مجموعه از ابتدا تاکنون مدیران خوب با عملکرد مثبت داشته و رتبه نهم این گمرک در بین بیش از 120 گمرک صادراتی موید همین مطلب است.
علی نمازی به مجموعه دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی در استان یزد اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارائی همگی لایق، شایسته و مایه افتخار هستند، گزارش هایی که این مدیران در نشست های مختلف ارائه می کنند، نشان می دهد که وزارت امور اقتصاد و دارایی در استان یزد عملکرد خوب و قابل ستایشی داشته است.
وی در ادامه با اشاره به همگرایی، تعامل و همدلی مجموعه دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی تصریح کرد: این مجموعه ها نشست های منظم و تعامل مناسبی با یکدیگر دارند، همچنین این دستگاهها در زمینه اطلاع رسانی عملکرد خوبی داشته اند و شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی نشست های منظمی برگزار می کنند.
وی ادامه داد: به صورت کلی تعامل و ارتباط مناسبی بین مجموعه مدیران استان بویژه مدیران اقتصادی وجود دارد و استان یزد در این زمینه زبانزد است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد با اشاره به وجود نیروهای متخصص در گمرک استان به وضعیت اقتصادی استان و حضور بیش از 3 هزار واحد تولیدی فعال در یزد اشاره کرد و گفت: بررسی شاخص های اقتصادی استان نشان می دهد این استان رشد مثبت اقتصادی را باوجود شرایط خاص اقتصادی کشور تجربه کرده است.
وی با بیان اینکه این موضوع حاکی از مقاومتی بودن اقتصاد یزد است، افزود: رشد مثبت اقتصادی استان با وجود همه مشکلات نشان می دهد که واحدهای تولیدی استان با فکر و تدبیر هدایت می شوند.
** بخش خصوصی یزد الگوی موفق کشور
مدیر بورس منطقه ای یزد نیز در این نشست با تجلیل از عملکرد بخش خصوصی استان گفت: بخش خصوصی یزد هیچ گاه متکی به دولت نبوده، هرگز دستی به سوی مسئولی دراز نکرده و در پی تسهیلات و یا رانت نبوده است، یزد و بخش خصوصی آن الگوی موفق از استان خصوصی محور در سطح کشور است.
علی اکبر جعفری افزود: بخش خصوصی یزد انتظار تسهیل گری را از بخش دولتی دارد از این رو بخش دولتی باید موانع را از پیش روی بخش خصوصی بردارد و خود مانعی در پیش روی آنان نباشد.
وی در همین زمینه به عملکرد بخش دولتی در استان یزد اشاره و تاکید کرد: مجموعه دستگاههای دولتی استان ثابت کرده اند که دولت مانع توسعه بخش خصوصی نیست بلکه تسهیل گر است.
درادامه مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به عملکرد ستودنی گمرک یزد اظهار کرد: اگر سازمانی موفق است، این موفقیت را مرهون همدلی و همکاری نیروهای زیرمجموعه خود بوده و گمرک یزد در این زمینه یکی از این الگوهاست.
سیدرضا نوربخش تصریح کرد: اداره کل مالیاتی همکاری مضاعفی با گمرک دارد و بخشی از درآمدهای این سازمان با همکاری گمرک محقق می شود.
محمد رضایی سرپرست امور شعب بانک ملی در استان یزد نیز در این نشست تاکید کرد: اتحاد، همدلی و دوستی مدیران دستگاههای دولتی یزد در کمتر استانی وجود دارد.
محمد دهقان معاون اقتصادی اداره کل امو اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در این نشست با اشاره عملکرد و وظایف معاونت امور اقتصادی اظهار داشت: سعی می کنیم کانون واحدی برای سرمایه گذاران در مرکز خدمات سرمایه گذاری ایجاد کنیم.
سید اصغر چاوشی زاده، مدیرکل سابق گمرک استان نیز در این نشست با اشاره به رشد درآمدهای گمرک یزد در مدت حضور خود افزود: درآمدهای گمرک از 6 میلیارد تومان در سال 87 به 107 میلیارد تومان در پایان سال 29 رسید.
در پایان این نشست مدیرکل امور اقتصادی با اهدای لوح تقدیری از خدمات چاوشی زاده، مدیرکل سابق گمرک یزد تقدیر کرد.
1968/6197

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دیدار فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ایتالیا با اعضای ا