سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جولان هکرهای نوجوان در دنیای فناوری


ایران آنلاین / هرچه بر قابلیت‌های فضای مجازی افزوده می‌شود، میزان هک شدن و تعداد حمله‌های سایبری نیز در جهان روندی صعودی به خود می‌گیرد. و موضوع جالب توجه در این میان، این است که جذابیت‌های دنیای اینترنت، سن فعالان عرصه جرایم سایبری را نیز کاهش داده است و حالا دیگر با نوجوانانی رو به رو هستیم که در هک شدن اطلاعات شخصی امنیتی‌ترین مقامات امریکا دست دارند.

یکی از نمونه‌های بارز هکرهای نوجوان گروه CWA است. این گروه هکری متشکل از نوجوانان پس از چند حمله سایبری، این بار دامنه حمله‌های خود را به مقامات و اداره‌های دولتی دیگر ایالات متحده امریکا کشانده‌اند تا باز هم بر امنیت نه چندان مناسب شبکه‌های امنیتی این کشور تأکید کنند.

که پیش از این(در ماه گذشته) ایمیل شخصی «جان برنان»رئیس سازمان CIA امریکا را مورد حمله سایبری قرار داده و هک کرده بودند، این بار به پرتال پلیس فدرال امریکا راه یافتند و علاوه بر دسترسی به سیستم‌های اجرای قانون پلیس امریکا، ایمیل خصوصی «مارک جولیانو» معاون پلیس فدرال امریکا(FBI) را نیز هک کردند.

عملکرد این گروه باز هم بر گفته یک فعال حوزه امنیت سایبری صحه گذاشته است که می‌گوید: هیچ وقت نوجوانانی که از اطراف خود خسته شده‌اند را دست کم نگیرید. این هکرهای نوجوان حالا دیگر به اطلاعات اساسی و پایه سیستم دستگیری پلیس امریکا دسترسی دارند و برای اثبات ادعای حمله سایبری خود، اسکرین شاتی از این صفحه هک شده را روی توئیتر این گروه قرار دادند. این اطلاعات، دقیقاً در همان حساب کاربری منتشر شده است که پیش از این ایمیل‌های جان برنان رئیس سازمان سیا از طریق آن منتشر شده بود.
گفته می‌شود پلیس از طریق سیستمی که حالا دیگر بسیاری از اسرارش برای این هکرها فاش شده اطلاعات حساس خود را بلافاصله و بدون فوت وقت در

اختیار مراجع ذیصلاح قرار می‌داد. این حمله سایبری مطمئناً ضربه‌ای بزرگ به FBI خواهد بود و هرچند پلیس فدرال امریکا هنوز این حمله را تأیید نکرده است ولی در مقام انکار آن نیز برنیامد و در ایمیل منتشر شده این مرکز آمده است: «ما در این زمان حرفی برای گفتن نداریم.»

مقابله به مثل از نوع هکری

گروه هکری (Crackas With Attitude (CWA که پیش از این(در ماه گذشته) ایمیل شخصی «جان برنان»رئیس سازمان CIA امریکا را مورد حمله سایبری قرار داده و هک کرده بودند، این بار به پرتال پلیس فدرال امریکا راه یافتند و علاوه بر دسترسی به سیستم‌های اجرای قانون پلیس امریکا، ایمیل خصوصی «مارک جولیانو» معاون پلیس فدرال امریکا(FBI) را نیز هک کردند.

یکی از اعضای این گروه که خود را Cracka می‌نامد در مصاحبه‌ای که در قالب چت آنلاین با مجله Motherboardانجام داده، گفته است: ما علاوه بر رئیس سازمان سیا، اکانت ایمیل معاون پلیس فدرال امریکا را نیز مورد حمله سایبری قرار دادیم و باید بگویم که این کار بسیار آسان‌تر از چیزی بود که به نظر می‌رسید. وی با وجود تلاش‌های خبرنگار مجله مادربورد، حاضر نشد از نحوه هک شدن این اکانت و پرتال پلیس فدرال امریکا پرده بردارد ولی در پاسخ به اصرار وی گفت: به هر حال یک آسیب‌پذیری عمده در اف بی‌آی پیدا کردیم که به ما این امکان را داد به اطلاعات این سازمان و سایر سیستم‌های اجرای قانون در امریکا دسترسی پیدا کنیم.

وی افزود: ما با ورود به ایمیلی که به نام همسر «مارک جولیانو» ساخته شده بود، اطلاعات بسیاری به دست آوردیم و در کمترین زمان ممکن موفق شدیم شماره تلفن معاون پلیس فدرال امریکا که در فهرست تماس اکانت این ایمیل دیده می‌شد را پیدا کنیم.

ما از طریق voicemailبا «مارک جولیانو» تماس گرفتیم، ولی وقتی موضوع را شنید نخواست هک شدن ایمیلش را باور کند و تماس را قطع کرد، پس از آن نیز تماس چند باره ما با وی بی‌نتیجه ماند و هرگز حاضر نشد گوشی خود را بردارد و با ما حرف بزند.

این هکر نوجوان با اشاره به اینکه گروه CWA در این حمله سایبری، سرقت اطلاعات خاصی را مد نظر نداشته است گفت: کار ما تنها یک مقابله به مثل بود چون پلیس فدرال امریکا به دنبال دستگیری ماست و ما هم خواستیم با این عمل به آنها بفهمانیم بهتر است از تعقیب ما دست بردارند. به هرحال ما حالا اطلاعات بسیاری در دست داریم و برای اثبات ادعای خود در زمینه هک شدن این ایمیل نیز اسکرین شات‌هایی را روی توئیتر خود قرار داده‌ایم.

فدرال نگران برملا شدن
هکرهای CWA می‌گویند که به محض ورود به سیستم، می‌توانند به هویت افراد دستگیر شده و دارای پرونده در FBI و حتی تعداد دفعات دستگیر شدن آنها دسترسی داشته باشند و این اطلاعات را منتشر کنند. این هکرها در ادامه تهدید خود مدعی شده‌اند که برخی از پرونده‌های محرمانه این اداره مربوط به افرادی سرشناس است و این اطلاعات، می‌تواند خوراک مناسبی برای سایت‌ها و رسانه‌هایی باشد که به دنبال شایعات و پخش آنها هستند؛ افرادی که مترصد کسب اخباری درباره دستگیری افراد معروف و سیاستمداران، به هر دلیلی هستند پس بهتر است پلیس FBI از تعقیب ما دست بردارد.

هکرهای نوجوان مدعی شده‌اند که برخی از پرونده‌های محرمانه پلیس فدرال امریکا مربوط به افرادی سرشناس است و این اطلاعات، می‌تواند خوراک مناسبی برای سایت‌ها و رسانه‌هایی باشد که به دنبال شایعات و پخش آنها هستند؛ افرادی که مترصد کسب اخباری درباره دستگیری افراد معروف و سیاستمداران، به هر دلیلی هستند.

البته این، همه ماجرا نیست و موضوع بغرنج‌تر از پخش شایعات یا بی‌اعتبار شدن احتمالی افراد معروف و سیاستمداران است. اگر اطلاعات مربوط به تروریست‌ها و اعضای گروه‌های مافیایی موادمخدر از سوی این هکرها منتشر شود مطمئناً مشکلی جدی در تحقیقات پلیس ایجاد می‌شود.

اطلاعات پرونده برخی دستگیرشدگان مانند تروریست‌ها و اعضای گروه‌های مواد مخدر و مافیا هم در پلیس فدرال امریکا کاملاً محرمانه است و پس از بررسی جزئیات پرونده، شاید طی ماه‌ها یا سال‌ها بعد در دسترس عموم قرار گیرد ولی حالا این موارد در اختیار چند هکر نوجوان است که اگر اراده کنند بسرعت می‌توانند آن را برملا سازند.

ازسوی دیگر از آنجا که احتمال می‌رود این گروه هکری، اطلاعات خود را از JABS، یک سیستم دستگیری فدرال که در واقع هدف‌های آینده پلیس برای دستگیری مجرمان را نشان می‌دهد استفاده کرده باشند بسیاری معتقدند به این ترتیب بسیاری از تلاش‌ها و نقشه‌های آینده پلیس برای دستگیری‌ها بر باد رفته است و باید تاکتیک‌ها را کلاً تغییر دهند هرچند هنوز به طور کامل مشخص نیست که این هکرهای نوجوان دقیقاً اطلاعات را از چه منبعی به دست آورده‌اند.

با وجودی که برخی مسئولان FBI تلاش دارند این حمله سایبری را بی‌اهمیت جلوه دهند و بارها گفته‌اند که به دلیل مسائل امنیتی، اطلاعات طبقه‌بندی شده برای مدت طولانی روی پرتال باقی نمی‌ماند ولی یک مأمور پیشین پلیس فدرال امریکا تأیید می‌کند که JABS اطلاعات همه دستگیری‌ها را نشان می‌دهد و به هرحال برملا شدن این اطلاعات گاه در روند دستگیری یا اثبات مجرم بودن خرابکاران تأثیری منفی دارد. به عنوان مثال در برخی پرونده‌ها دستگیری‌های اولیه باید مسکوت بماند تا دانه درشت‌ها را بتوان به دام انداخت و در صورت انتشار این اطلاعات، عملاً همه تلاش‌های پیشین پلیس برای موفق شدن در عملیات دستگیری ناکام می‌ماند.

گروه Crackaدر یکی از توئیت‌های این گروه هکری آورده است: ما اکنون می‌توانیم بگوییم تقریباً درباره زندگی هرشخصی در امریکا اطلاعات داریم حال تصور کنید این اطلاعات در اختیار روسیه یا چین قرار می‌گرفت، واقعاً چه اتفاقی می‌افتاد؟ چرا باید اینقدر آسیب پذیر باشیم؟

سخت شدن به دام افتادن هکرهای نوجوان
در گزارش مجله Wired نیز از زبان این هکرها آمده است که این گروه به سرویس ارسال و ترانسفر اطلاعات، فایل‌های پلیس امریکا و سرویس چت فوری پلیس دسترسی پیدا کرده‌اند. این گروه هکری نوجوان جزئیات هزاران اطلاعات پلیس امریکا را ازطریق عملی که خود آن را doxxing می‌نامند به صورت آنلاین منتشر کرده‌اند. این فهرست در توئیتر این گروه منتشر شده و نام، عنوان، آدرس ایمیل و شماره تلفن‌های 2هزار و 200 کارمند مأمور فدرال دیده می‌شود.

هکرها موفق شدند جزئیات دستگیری هکری به نام Jeremy Hammond را که در سال 2013 به علت هک کردن 5 میلیون ایمیل شخصی و رمز کارت اعتباری 60 هزار مشتری به 10سال حبس محکوم شده بود را پیدا کنند و این موضوع، شاید بتواند به آنها کمک کند تا از خود حفاظت بیشتری کنند و براحتی به دام پلیس فدرال امریکا نیفتند.

این گروه هکری همچنین در اطلاعات به دست آمده از پرتال FBI دریافتند که پیش از این نیز چنین حمله‌ای به سیستم اجرای قانون امریکا شده بود ولی آن هکر بسرعت به دام افتاده و وی را مجبور کرده‌اند به عنوان خبرچین محرمانه، برای به دام انداختن هکرهای دیگر با آنها همکاری داشته باشد. آنها همچنین در آخرین هک خود موفق شدند جزئیات دستگیری هکری به نام Jeremy Hammond را که در سال 2013 به علت هک کردن 5 میلیون ایمیل شخصی و رمز کارت اعتباری 60 هزار مشتری به 10سال حبس محکوم شده بود را پیدا کنند و این موضوع، شاید بتواند به آنها کمک کند تا از خود حفاظت بیشتری کنند و براحتی به دام پلیس فدرال امریکا نیفتند.

حال باید منتظر ماند و دید هدف بعدی این گروه هکر نوجوان چیست و اعضای آن تا چه زمانی می‌توانند به بازی موش و گربه خود با پلیس فدرال امریکا ادامه دهند.


ویدیو مرتبط :
دنیای فناوری