سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نمایندگان کنگره برزیل بار دیگر خواستار استعفای رئیس کنگره شدند


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، نمایندگان 8 حزب کنگره برزیل روز گذشته با ارسال نامه‌ای به دادگاه عالی این کشور، خواستار استعفای «ادواردو کنها» رئیس این کنگره شدند؛ «کنها» چندی پیش از سوی دادگاه عالی برزیل به فساد متهم شده بود اما همچنان در مسند خود باقی مانده و هیچ تصمیمی مبنی بر استعفا از ریاست کنگره برزیل ندارد.

در این نامه آمده است: «کنها» از قدرت خود در کنگره برزیل در جهت تأمین منافع شخصی‌اش بهره می‌گیرد و با استفاده از این مقام تاکنون توانسته است خود را از پیگیری قضایی دادگاه عالی مصون دارد.

نمایندگان کنگره برزیل در این نامه همچنین مدعی شده‌اند که «کنها» برای فرار از پیگیری‌های قضایی که بنا بود علیه وی آغاز شود و همچنین برای اعمال فشار علیه حزب حاکم «کارگران»، مجوز برگزاری دادگاه سیاسی علیه «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل را صادر کرده است.

«خاندیرا فگالی» نماینده کنگره برزیل از سوی حزب «کمونیست» در این باره عنوان کرد: دیگر نمی‌توان پذیرفت که «کنها» به ریاست خود بر کنگره برزیل ادامه دهد؛ به همین دلیل ما این نامه سرگشاده را خطاب به تمامی قضات دادگاه عالی کشور نگاشته‌ایم تا از آنان درخواست کنیم تصمیمات لازم جهت خروج «کنها» از سمت خود را اتخاذ کنند.

علاوه بر حزب «کمونیست» برزیل، نامه مذکور به امضای نمایندگان احزاب دیگری از جمله حزب «سوسیالیست»، حزب «جمهوری‌خواه» و حزب «اعتدال» نیز رسیده است.

پلیس فدرال برزیل از روز گذشته بخش دیگری از تحقیقات خود علیه ریاست کنگره این کشور را آغاز کرد؛ «کنها» در این رابطه مدعی شده که این عملیات پلیسی با صدور مجوز برگزاری دادگاه سیاسی علیه «روسف» از سوی وی مرتبط است.

چندی پیش شورای اخلاق کنگره برزیل نیز با 11 رأی موافق در برابر 9 رأی مخالف تصمیم گرفت تحقیقات لازم در زمینه حساب‌های بانکی «کنها» در سوئیس را آغاز کند تا از این طریق تخطی یا عدم تخطی وی از قانون محرز شود؛ نتیجه این تحقیقات در نهایت می‌تواند منجر به اخراج وی از کنگره برزیل گردد.

از سوی دیگر «دیلما روسف» نیز از کنگره برزیل خواسته است روند بررسی برگزاری دادگاه سیاسی علیه وی را تسریع کند.

رئیس کنگره برزیل متهم به فساد و پولشویی در جریان فساد عظیم شرکت نفتی «پتروبراس» است؛ براساس تحقیقات صورت گرفته از سوی دادستانی برزیل «کنها» همچنین دارای چندین حساب بانکی مخفی در بانک‌های سوئیس می‌باشد.

به گزارش فارس، «ادواردو کنها» رئیس کنگره برزیل و «فرناندو کویور دمیو» رئیس‌جمهور سابق این کشور از 20 آگوست (29 مرداد) به صورت رسمی از سوی دادستانی برزیل به مشارکت در پرونده فساد شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» محکوم شدند.

در همین راستا دادستان کل برزیل با ارسال شکایتی علیه «کنها» به دیوان عالی این کشور، خبر داد که وی در ازای دریافت رشوه‌ای به مبلغ پنج میلیون دلار اجازه ساخت دو کشتی‌ کاوشگر برای شرکت «پتروبراس» را در فاصله زمانی ژوئن 2006 تا اکتبر 2012 (خرداد 1385 تا مهر 1391) صادر کرده است.

«کنها» یکی از سیاستمداران قدرتمند و با نفوذ برزیل به شمار می‌رود که پس از افشای اعترافات یکی از متهمان این پرونده مبنی بر پرداخت رشوه به وی، به یکی از مخالفان جدی دولت «دیلما روسف» رئیس جمهور این کشور آمریکای جنوبی نیز تبدیل شده است.

در ماه مارس 2014 بی‌نظمی‌های موجود در شرکت «پتروبراس» به لطف یکی از عملیات‌های پلیس فدرال آشکار شد و چند نفر از افراد مجرم نیز دستگیر شدند.

این رسوایی بزرگ مشکلات فراوانی را برای «پتروبراس» در جذب منابع مالی در بازارهای بین‌المللی به وجود آورد و همچنین 58 درصد از ارزش خود در ماه‌های اخیر را در این بازارها از دست داد، دلیلی که باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه نفت برای سال‌های آینده نیز شد.

شرکت نفتی «پتروبراس» که بیشترین قسمت آن متعلق به دولت برزیل است یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر آمریکای جنوبی دارای سرمایه‌گذاری در آسیا، آفریقا و خاورمیانه می‌باشد.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/5N5EVI


ویدیو مرتبط :
نمایندگان کنگره اسپانیا دهان خود را بستند!