سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استفاده حداکثری از تولیدات بومی قزاقستان در برپایی «اکسپو 2017»


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان جلسه‌ای را با مقامات این کشور در مورد سازماندهی و اجرای نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو 2017» برگزار کرد.

رئیس جمهور قزاقستان در آغاز این جلسه تصریح کرد: نمایشگاه «اکسپو 2017» یک طرح ملی است که می‌تواند انگیزه‌ای برای اقتصاد و توسعه فناوری‌های جدید در کشور باشد.

وی افزود: تا افتتاح این پروژه یک سال و نیم دیگر مانده و کار ساخت فضای آن باید تا فصل پاییز سال آینده تکمیل شود ضمن آنکه با وجود وضعیت دشوار اقتصادی، ما همه ابزارهای لازم را برای آماده‌سازی این رویداد تعیین کردیم.

رئیس جمهور قزاقستان تأکید کرد: به منظور بهینه‌سازی هزینه‌ها، همه کارها باید با حداکثر استفاده از محصولات داخلی انجام شود و این مسئله تحت کنترل ویژه قرار خواهد داشت.

نظربایف گفت: در تمام مجامع بین‌المللی و در سفر به کشورهای خارجی در ملاقات با رهبران آنها و مدیران شرکت‌های بزرگ، در مورد «اکسپو 2017» صحبت کردم.

وی ادامه داد: همه آنها به این نمایشگاه با توجه و علاقه زیادی واکنش نشان دادند و آمادگی خود را برای شرکت در آن اعلام کردند که ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

نظربایف اظهار داشت: در این رابطه به نظر می‌رسد که کمتر از ظرفیت شرکت‌های ملی و چندملیتی استفاده می‌شود که البته آنها باید در این نمایشگاه حضور یابند و تلاش در این راستا وظیفه همه شهروندان قزاقستان است.

رئیس جمهور قزاقستان  تصریح کرد: در این زمینه باید همه پتانسیل‌ها را جذب کنیم و حال آنکه از 39 شرکتی که برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند، امروزه تنها با 2 شرکت تفاهم‌نامه همکاری و یک موافقت‌نامه پشتیبانی به امضا رسیده که این امر کافی نیست.

نظربایف همچنین اشاره کرد: در این نمایشگاه باید فرهنگ قزاق‌ها و آداب و رسوم آنان را نشان دهیم که در این خصوص باید موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و تئاترها و سایر مکان‌های هنری برای دریافت میهمانان در بالاترین سطح آمادگی باشند.

نورسلطان نظربایف در پایان سخنان خود بر اهمیت بالای این نمایشگاه برای همه شهروندان قزاقستان تأکید کرد.

قائم مقام وزیر خارجه قزاقستان چندی قبل با سفر به ایران و دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه از وی خواست تا تهران در این نمایشگاه به صورت فعال شرکت کند.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
بزرگداشت روز ملی ایران در اکسپو 2017 قزاقستان با هنرنمایی گروه رقص آیلان