وجود افراد کاردان در حساس‌ترین مراکز تولید انرژی بهترین پدافند غیرعامل است


استاندار خوزستان گقت: بهترین پدافند غیرعامل این است که در حساس‌ترین مراکز تولید انرژی نیروی انسانی راضی و کاردان مشغول به‌کار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در همایش ملی مدیریت تامین پایدار و امنیت انرژی با رویکرد پدافند غیرعامل که امروز، دوم دی‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تولد خلقت بر اساس منابع انرژی است و همه فعل و انفعالات، هر جابه‌جایی و افکار ارایه شده ریشه و انتهای آن، انرژی است، به صورتی که موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مادی و حتی معنویت در بحث انرژی خلاصه می‌شود.

وی افزود: همیشه بحث پدافند غیرعامل به این معنا نیست که احتمال وقوع اتفاقات مشهود، فیزیکی و قابل رویت را بدهیم، بعضی اوقات اتفاقات تدریجی، پنهان و غیر محسوس است.

مقتدایی تصریح کرد: برای جلوگیری از وقوع ضرر اتفاق‌های پنهان، تدریجی و نامحسوس باید به وضعیت نیروی انسانی توجه داشته باشیم که آن‌ها اساس تصمیم‌گیری، ایده‌پردازی و اجرا هستند و باید در همه فعالیت‌ها چه محور پدافند عامل چه غیر عامل باشد، منابع انسانی را محور قرار دهیم.

مقتدایی با تاکید بر نقش مهم و پررنگ انرژی تصریح کرد: انرژی باید به گونه‌ای مصرف شود که ذخایر ما اتلاف کمتری داشته باشند؛ اگر قرار است امنیتی برقرار شود، باید اصل، قلب و کانون آن تشکیلات را مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: بعضی اوقات یک دانشمند ناراضی در هر مجموعه‌ای می‌تواند ما را ضربه‌پذیر کند و امیدواریم برای تحقق موضوعات خود، نیروی انسان را محور اقدامات قرار دهیم که اگر به این مساله توجه شود، تمام مسایل حل می‌شود.

مقتدایی اظهار کرد: جنگ دنیا بر بحث انرژی است و اساسا تمام اتفاقاتی که می‌افتد ریشه در انرژی دارد زیرا تولد خلقت بر اساس انرژی است و مثلا مشاهده می‌کنیم که کشورهای مختلف برای دسترسی به ذخایر انرژی در دنیا به چه اقدامات و تلاش‌هایی دست می‌زنند.

وی فعالیت داعش را ناشی از دستیابی به انرژی دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت خبیث‌ترین و پاک‌ترین آدم‌ها نیز بر اساس انرژی است و مهم این است که این انرژی در دست چه مجموعه‌ای با چه تفکری قرار داشته باشد.

مقتدایی بیان کرد: در سرزمینی قرار داریم که خداوند امکاناتی را به ما داده است پس چگونه باید از این امکانات صیانت کرد؟ امیدواریم خروجی چنین همایش هایی در ابتدا برای کشور و سپس برای استان با توجه به برخورداری از این همه سد و نیروگاه و ذخایر نفت و گاز موثر باشد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پدافند غیرعامل | معضلات مبحث پدافند غیرعامل